نیوز سیتی!
11 آذر 1402 - 23:10

محمود عباس: هر گونه راهکار سیاسی درباره غزه باید فراگیر باشد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که تنها راهکار برای پایان جنگ، به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان تأکید کرد که نوار غزه بخشی از فلسطین است و هر گونه راهکار سیاسی درباره آن، باید فراگیر باشد.

عباس با اشاره به اینکه «تسلیم نخواهیم شد و اجازه نخواهیم داد حادثه نکبت (اشغال فلسطین) تکرار شود»، تأکید کرد: با ملت خود، ایستادگی می‌کنیم و به جنگ برای آزادی و استقلال ادامه خواهیم داد».

روز جمعه در پنجاه و ششمین روز از آغاز تجاوز صهیونیستها به نوار غزه رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به این منطقه از سر گرفت.

یک روز قبل‌تر (پنجشنبه) هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیستها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

خبرگزاری سوا به نقل از این مقام فلسینی گزارش داد، آمریکا مسئول آغاز مجدد جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است؛ زیرا این رژیم را مجبور نکرد که به تجاوز خود پایان دهد.

وی با اشاره به ادامه جنگ سیاسی و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی  روایت‌سازیهای دروغ این رژیم، گفت: در محافل بین‌المللی به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا حملات علیه ملت ما متوقف شود.

عباس، توقف گسترده درگیری را اولویت تشکیلات خودگردان دانست و تأکید کرد: باید همه لوازم ضروری تأمین شود. ما با توطئه برای کوچاندن [اجباری ملت فلسطین] مقابله خواهیم کرد.

این مقام فلسطینی در پایان خطاب به تل‌آویو گفت: راهکارهای نظامی و امنیتی، هیچ امنیت و صلحی به همراه نخواهد داشت. تنها راه این است که حقوق ملت ما و تشکیل کشور فلسطین به عنوان یک کشور با حاکمیت کامل به رسمیت شناخته شود و اشغالگری نیز پایان یابد.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که از ابتدای حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین خبر داد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل با ارتکاب دهها جنایت، موجب شهادت ۱۹۳ نفر و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر شده است

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591741

مهمترین اخبار ایران و جهان: