نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 15:24

سرزمین فلسطین متعلق به مردم فلسطین است

امام‌جمعه نطنز گفت: سرزمین فلسطین، از بحر تا نهر، فقط متعلق به فلسطینی‌های اصیل شامل مسیحیان، یهودیان و مسلمانان است و هیچ نهاد و کشوری نه حق دارد و نه می‌تواند وجبی از آن را در اختیار فرد یا گروه دیگری قرار دهد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، حجت‌الاسلام محمد یعقوبی، امام‌جمعه نطنز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نطنز با اشاره به ادامه جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه، اظهار کرد: تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی علیه کودکان و افراد ناتوان، دل هر انسان آزاده‌ای را به درمی‌آورد، حتی پایتخت‌های غربی، شاهد کم‌سابقه‌ترین اعتراضات به نسل‌کشی صهیونیست‌هاست.

وی گفت: در جنگ نابرابر غزه، امیدواریم عاملان آمریکایی- صهیونیستی جنایت هر چه زودتر مجازات شوند. برای مجازات، هم باید صبر داشت و هم تدارک کرد، اگر میدان را درست بنگریم، انباشته از بشارت است، امروز آمریکا و اسرائیل در حالی به جنگ نابرابر با غزه کوچک (با ۳۶۰ کیلومترمربع مساحت) رفته‌اند، زمانی نه‌چندان دور، در دنیا برای قدرتمندان گردن‌کشی می‌کردند.

یعقوبی گفت: آمریکایی که روزگاری، پنجه در پنجه قدرت‌هایی مانند ژاپن و شوروی و چین و روسیه می‌انداخت، اکنون از سر اضطراب و استیصال، به جنگ غزه آمده و کودکان و زنان و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند، آمریکا به خاطر درگیری با روسیه و چین، قادر به گشایش جبهه فرسایشی جدیدی در غرب آسیا نیست، اما شدت ضربه‌ای که مقاومت فلسطین به اسرائیل زده، نشانگر تغییر معادلات قدرت در منطقه است.

امام جمعه نطنز خاطرنشان کرد: تمامی سرزمین فلسطین، از بحر تا نهر، فقط متعلق به فلسطینی‌های اصیل شامل مسیحیان، یهودیان و مسلمانان است و هیچ نهاد و کشوری نه حق دارد و نه می‌تواند وجبی از آن را در اختیار فرد یا گروه دیگری قرار دهد، ادعاهایی نظیر قائل شدن حق به‌اصطلاح «دفاع مشروع» برای رژیم اشغالگر اسرائیل یک شوخی به‌غایت مضحک است.

اظهار محبت، خوش‌رویی و خوش‌رفتاری، رعایت حقوق یکدیگر و همکاری باعث استحکام بنیان خانواده می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عقیلی امام‌جمعه بادرود نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: اساس اسلام بر استحکام بنیان خانواده است، اگر جامعه‌ای می‌خواهد به سعادت برسد باید این کانون گرم باشد و به‌موقع تشکیل‌شده و به‌موقع به شاخ و برگ و میوه برسد تا اجتماعی نمونه و شجره طیبه شود، الگوی ما مثل همه حوزه‌های دیگر خاندان وحی و اهل‌بیت عصمت و طهارت است.

وی افزود: رسالت مهم و اساسی انقلاب اسلامی تحکیم بنیان‌های خانواده است و اگر می‌خواهیم در هر حوزه‌ای موفق باشیم شرط لازم این است که خانواده‌هایی اصیل و پاک بر پایه مهر و عاطفه و روابط شرعی و انسانی را برقرار کنیم.

عقیلی ادامه داد: وظایف مشترکی باید از سوی مرد و زن رعایت شود که بنیان خانواده مستحکم شود که شامل اظهار محبت، خوش‌رویی و خوش‌رفتاری، رعایت حقوق یکدیگر و همکاری است و در صورت رعایت این موارد بنیان خانواده استحکام پیدا می‌کند.

امام‌جمعه بادرود با اشاره به حملات رژیم کودک کش صهیونیستی در فلسطین گفت: رژیم کودک کش صهیونیستی که به فرمایش امام خمینی (ره) غده سرطانی است قصد داشت از نیل تا فرات را فتح کرده و بر آنها سلطه پیدا کند.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی این نقشه آنها شکست خورد و امروز در منجلاب خودشان غرق‌شده و به فرموده مقام معظم رهبری این رژیم کودک کش ۲۵ سال آینده را نخواهد دید و انشالله مقاومت پیروز خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552041

مهمترین اخبار ایران و جهان: