نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 16:07

امام جمعه آبادان: اهالی خرمشهر و آبادان بیشتر از دیگران مردم غزه را درک می‌کنند

امام جمعه آبادان گفت: مردم شهیدپرور و ولایتمدار آبادان و خرمشهر بیشتر از دیگران می‌توانند مردم مظلوم غزه را درک کنند، چون سختی‌ها را در جریان جنگ تحمیلی با تمام وجود حس کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امام جمعه آبادان در مصلی ثامن الائمه علیه السلام با اشاره به سالروز حماسه ذوالفقاری آبادان در نهم آبان سال 1359 اظهار کرد: شرایطی مشابهی که امروز حاکم بر غزه است در سال 1359 بر آبادان حاکم بود و مردم شهیدپرور و ولایتمدار آبادان و خرمشهر بیشتر از دیگران می‌توانند مردم مظلوم غزه را درک کنند، چون سختی‌ها را در جریان جنگ تحمیلی با تمام وجود حس کردند.

وی در ادامه بیان کرد: تهاجم بعثی‌ها از شرق بهمن شیر و بعد از آن حماسه ذوالفقاری که به دست مردم و مدافعان شهر رقم خورد، باید در ذهن نسل‌های بعدی زنده بماند.

امام جمعه آبادان گفت: اگر عامل ایمان در وجود ملتی باشد هیچ دشمنی نمی‌تواند ملت را شکست دهد و در حال حاضر صلابت ایمان عاملی است که مردم مظلوم غزه را سر پا نگه داشته است.

وی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند علی‌رغم همه تلخی‌هایی که می‌بینیم، اما پیروزی‌های زیادی در پیش است.

غبیشاوی عنوان کرد: صهیونیست و حامیانش وحشت زده‌اند و روحیه خود را باخته‌اند، اما حماس و مقاومت در اوج اقتدار هستند.

امام جمعه آبادان تاکید کرد: در این شرایط وظیفه ما روشن گری و شرکت در تجمع‌های حمایتی و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای مردم مظلوم غزه است. این‌ها حداقل‌هایی است که از دست ما به عنوان مسلمان بر می‌آید.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552085

مهمترین اخبار ایران و جهان: