نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 16:39

در یادبود مرحوم ناصر عبداللهی در بندرعباس چه گذشت؟+عکس

در هفدهمین یادبود درگذشت ناصر عبداللهی اسطوره موسیقی و هنر جنوب کشور، دوستدارانش بر مزارش گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در هفدهمین یادبود درگذشت مرحوم ناصر عبداللهی همه آمدند از اهالی موسیقی ، هنرمندان، اصحاب رسانه و دوستداران صدای گرم جنوب.

همه در آرامستان باغو شهر بندرعباس گردهم آمده بودند تا یاد خواننده ای را گرامی بدارند که با صدای زییای و گرمش، یا فاطمه بنت نبی را با چنان زیبایی اجرا کرد که 17 سال پس از فوتش هنوز در یادها جاودانه است.

اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در این گردهمایی از مرحوم ناصر عبداللهی گفت و از منش و رفتار او و بزرگی او حرف به میان آورد.

اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان

وی اینگونه گفت که مرحوم عبدالهی از خوانندگان مطرح  هرمزگانی بود و دوستداران و کسانی که در این راه قدم می گذارند او را به عنوان یک الگو بر می گزینند.

به گفته این مسئول، اقیانوس بزرگی مرحوم عبدالهی نه تنها در نوای او آمیخته بود بلکه در رفتار و زندگی او نیز تاثیر گذاشته و آهنگ جنوب را با فرهنگ ساحل نشینی در هم آمیخته است.

جهانگیری با ارائه پیشنهادی گفت: برای بزرگداشت این خواننده هرمزگانی یک رویداد دائمی با عنوان «ناصریا»  با دبیر خانه مستقل و جایزه ویژه در استان ایجاد کنیم.

محمد قویدل از پیشکسوتان هنری هرمزگان

 محمد قویدل هنرمند و  شاعر هرمزگانی در باره رفاقت ها و صمیمیت هایش با مرحوم عبدالهی می گوید: وقتی در تهران مشغول بازیگری در یک مجموعه تلویزیونی بودم و از قضا ناصر هم در تهران بود هر وقت مجالی دست می‌داد با هم در شهر قدم می‌زدیم و با شگفتی فراوان می‌دیدم که چقدر مردم با  عشق و علاقه به ناصر نشان می‌دهند و با عباراتی مثل «فدایت بشم، جانم، عشق مایی» به او اظهار محبت می‌کردند.  

محمد عوض پور مجری سیما

 

محمد عوض پور مجری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نیز از نزدیکی اش با مرحوم عبدالهی این‌گونه می گوید: از سمت رادیو مرحوم عبدالهی را برای اجرای دعوت کردیم و با توجه به آثار ارزشمندی که این هنرمند هرمزگانی به هنر و فرهنگ استان اضافه کرده است از او خواستیم که اجرا های دیگری نیز داشته باشد.

مرحوم عبدالهی موافقت کردند و اثر زیبای و فاخر « یا فاطمه بنت نبی» را در رادیو اجرا کرد که در استان ماندگار شد.

موحد از فعالان فرهنگی

 

استاد موحد یکی دیگر از سخنرانان هفدمین سالروز بزرگداشت هنرمند هرمزگانی است می گوید: هنرمندان بومی هرمزگان از بلند نظری و دید فراخ ناصر عبداللهی سخن به میان آورد و او را ملجاء خوبی برای پناه بردن استعدادهای کشف نشده و کسانی که قدرت ظهور و بروز هنرشان به طرقی میسر نشده می دانند.

 

مادر مرحوم ناصر عبدالهی

 

مادر و همسر مرحوم  ناصر عبداللهی نیز در این مراسم حضور داشتند و عاشقان و علاقه مندان آثار عبداللهی ارادت و محبت شان را به وی ابراز می‌کردند.

 غروب بیست و نهم آذر آرامستان بندرعباس هفدمین سالروز بزرگداشت خواننده  مطرح هرمزگانی بود که نامش با «ناصریا » در میان علاقمندان دهن به دهن می شود و برای فرهنگ استان و برای همیشه ماندگار ماند.

   پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612585

مهمترین اخبار ایران و جهان: