نیوز سیتی!
29 آذر 1401 - 17:04

آخرین وضع آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور نداشته‌ایم و کانونی در این خصوص گزارش نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از دامپزشکی سمنان، سیدمحمد آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با استاندار سمنان اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور از سال گذشته، حرکتی را پیرامون احیای جهاد سازندگی در وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرد و در ابتدا جهاد دامپزشکی را در سازمان دامپزشکی استارت زد.

وی تصریح کرد: عشایر سرافراز کشور تولید ۲۵ درصد از دام کشور را بر عهده دارند و این بسیار مهم است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: تمام خدمات حوزه دامپزشکی به‌صورت رایگان به عشایر داده می‌شود و خوشبختانه با انجام رزمایش دامپزشکی در استان‌های مختلف کشور، 38.5 درصد سطح واکسیناسیون دام‌ها افزایش یافته است.‌

آقامیری گفت: سازمان دامپزشکی کشور، عملیات پاک‌سازی 6 بیماری دامی را آغاز کرده که یک بیماری آن مشترک میان انسان و دام است.‌

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون مشکلی در خصوص آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در کشور نداشته‌ایم و کانونی در این خصوص گزارش نشده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: به تمام استان‌ها ابلاغ شده است که در این خصوص مراقب‌های لازم را مدنظر قرار دهند؛ چراکه کشورهای اطراف ما درگیر این مشکل شده‌اند.

رزمایش جهادی دامپزشکی استان سمنان با حضور سردار سیدضیاءالدین حزنی، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، استاندار سمنان، فرمانده سپاه استان سمنان و جمعی از مسؤولان و گروه‌های جهادی برگزار شد.

۴۸ منطقه برای خدمت‌رسانی در این رزمایش مشخص شده است. ۱۰۰ اکیپ متشکل از ۳۰۰ نفر در این رزمایش به دامداران خدمت‌رسانی کردند.

رزمایش جهادی دامپزشکی سمنان در چهار عرصه برگزار شد. این رزمایش در حوزه ویزیت رایگان دام، واکسیناسیون دام، سم‌پاشی اماکن دامی و آموزش ترویج به دامداران در استان اجرا شد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 922885

مهمترین اخبار ایران و جهان: