نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 23:42

آماده باش مدیریت بحران البرز برای ۲ روز آینده

در کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار مصوب شد که اعضای سناد مدیریت بحران برای ۲ روز آتی در حالت آماده باش قرار بگیرند.

مهدی مهرور، سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز، شامگاه شنبه، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار، گفت: در این کارگروه مصوب شد دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا دو روز آینده در آمادگی کامل باشند.

مهرور با اشاره به اینکه این جلسه با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی در استان تشکیل شده است، افزود: در زمان صدور هشدار نارنجی ضروری است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی نظیر آسم، سالمندان و کودکان از هر گونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند و شهروندان نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی توصیه کرد: برای پیشگیری از ورود گردو غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندیم و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها پرهیز شود، همچنین در شرایط بروز گرد و غبار به علت بخارات حاصل از پاک کننده‌های شیمیایی و گندزدا‌ها حتی الامکان از این مواد کمتر استفاده شود.

سرپرست مدیریت بحران استانداری البرز بیان کرد: بر اساس توصیه پزشکان شهروندان به هنگام بروز گرد و غبار مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن را در دستور کار قرار دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1492041

مهمترین اخبار ایران و جهان: