نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 16:37

پیاده روی اربعین یک رزمایش جهانی است

گرگان-امام جمعه گرگان گفت: پیاده روی اربعین یک رزمایش جهانی است که نشان از وحدت مسلمانان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان با اشاره به حضور بیش از ۲۰ میلیون نفر از مسلمانان در اربعین امسال، اظهار کرد: امسال مسلمانان از سراسر جهان به زیارت امام حسین (ع) رفتند و با حضور خود حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌های غربی هیچ اهمیتی برای این موضوع قائل نشده‌اند و یا اگر هم پرداختند در حد اجتماع مسلمانان جهان برای زیارت نوه پیغمبر بود، افزود: مراسم بزرگ اربعین نشان داد نام حسین همچنان زنده است و پیروز میدان است.

امام جمعه گرگان گفت: پیاده روی اربعین یک رزمایش جهانی است که نشان از وحدت مسلمانان دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان عدالت، حق طلبی، مبارزه با ظلم و کرامت انسانی را از آرمان‌ها و اهداف مهم امام حسین (ع) برشمرد و اظهار کرد: این موضوع باعث شد تا عظمت اربعین را دوچندان جلوه دهد چرا که سیره زندگی سیدالشهدا یک دانشگاه است که نه فقط برای ما مسلمانان بلکه برای تمام انسان‌های جهان و تمام کسانی که اهل بینش باشند راه گشا است.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در خصوص واقعه ۱۷ شهریور، افزود: این حادثه یک اتفاقی عجیب در تاریخ ایران است چرا که انقلابی‌ها هم فکر نمی‌کردند پیروز شوند، اما صدور بیانه حضرت امام باعث شد تا روحیه امید را در دل مردم دمیده شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: نوزدهم شهریور سالروز شهادت آیت الله طالقانی اولین ائمه جمعه کشور است.

وی اظهار کرد: آیت الله طالقانی از علمای حوزه و اهل علم و فضل بودند که از همان دوران جوانی مخالف رضا خان و پسرش محمدرضا شاه بودند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490085

مهمترین اخبار ایران و جهان: