نیوز سیتی!
05 فروردین 1402 - 13:16

تردد بیش از ۵ میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی البرز

کرج- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تردد ۵ میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۵۷ خودرو در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی زندی‌فر صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ۵۲ دستگاه ترددشمار فعال در محورهای مواصلاتی البرز همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و در بازه زمانی ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۱ تا پایان چهارم فروردین سال جاری تردد پنج میلیون و ۲۹۹ هزار و ۴۵۷ خودرو در محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی ورود دو میلیون و ۵۰۰ هزار و ۶۲۳ خودرو به محورهای مواصلاتی البرز ثبت شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸/۱ درصد افزایش داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه در این مدت از محورهای مواصلاتی البرز دو میلیون و ۷۹۸ هزار و ۸۳۴ خودرو خارج شده، افزود: خروجی خودرو از محورهای مواصلاتی البرز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نیز ۶/۹ درصد افزایش داشته است.

زندی‌فر بیان کرد: سرعت متوسط وسایل نقلیه در این بازه زمانی ۷۰ کیلومتر در ساعت و پرترددترین محور استان آزادراه کرج- قزوین (محدوده پایانه شهید کلانتری) بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز یادآور شد: رانندگان حتماً قبل از عزیمت به سفر، از طریق تماس با تلفن گویا و سامانه جامع ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور مطلع شوند تا سفر ایمن‌تری را داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1109241

مهمترین اخبار ایران و جهان: