نیوز سیتی!
13 فروردین 1403 - 16:59

پاکستان: عامل حمله به چینی‌ها از افغانستان آمده بود

اداره مبارزه با تروریسم پاکستان به رسانه‌های این کشور گفته است عامل حمله به شهروندان چینی از افغانستان آمده بود.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه «جیونیوز» به نقل از اداره مبارزه با تروریسم پاکستان اعلام کرد عامل حمله به شهروندان چینی در ایالت «خیبرپختونخوا»، خودروی انتحاری را از افغانستان آورده بود.

گزارش افزود پاکستان بیش از 10 نفر که در این حمله دخالت داشته‌اند را بازداشت کرده است. منابعی به جیونیوز گفته‌اند احتمال دارد که افراد وابسته به «تحریک طالبان پاکستان» در حمله به شهروندان چینی دست داشته باشند.

این رسانه مدعی شد فرد تسهیل کننده که عامل انتحاری را از افغانستان آورده بود به همراه چهار نفر دیگر دستگیر شده‌اند. این منابع در گزارش اظهارداشتند خودروی انتحاری از مسیر گذرگاه مرزی «چمن» در ایالت بلوچستان و به «دره زنده» در «دیره اسماعیل خان» منتقل شده است.

منابع پاکستانی اعلام کردند مغز متفکر این حمله «حضرت بلال» است و تحت تعقیب قرار دارد. بر اثر حمله در 26 مارس در منطقه «شنگلا بشام» در ایالت خیبرپختونخوا پنج شهروند چینی کشته شدند.

وزارت خارجه حکومت طالبان هفته گذشته ضمن محکومیت حمله انتحاری به مهندسان چینی در ایالت خیبرپختونخوا، این اقدام تروریستی را تلاش برای ناامن کردن منطقه عنوان کرد.

اظهارات مقامات پاکستانی علیه افغانستان طی ماههای اخیر تشدید شده است، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به این اظهارات تاکید کرد مقامات پاکستانی با متهم کردن افغانستان، ناکامی‌های خود را در تامین امنیت توجیه می‌کنند.

انتهای پیام/.

 
منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1693541

مهمترین اخبار ایران و جهان: