نیوز سیتی!
29 دی 1402 - 17:03

مسوولان از رای مردم به درستی صیانت کنند

امام جمعه قلعه رئیسی گفت: لازم است مسوولان از رای مردم به درستی صیانت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام علی حیدر حیدرخواه در خطبه های نمازحمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی عنوان کرد: رعایت تقوا در میدان سیاست در آستانه انتخابات بسیار حیاتی و تاثیر گذار هست.امروز بزرگترین گناه در این میدان هر سخن و رفتاری است که حضور مردم را نشانه بگیرد .امروز امید دادن برای حضور! تببین برای تاثیر حضور و بیان خطرات و آسیب های عدم حضور تکلیف اولیه هر شهروند ایرانی و با تقوا هست.

وی به اجلاسیه بیست و ششم ائمه جمعه اشاره و تاکید کرد: مقام معظم رهبری امامت جمعه را سخترین کار دانستند چون هم باید رضای الهی را و هم نفع مردمی را در نظر گرفت اما مهمترین تذکرات در مورد نقش آفرینی مردم در حیات اسلامی بود.مثل چندین سخنرانی گذشته باز به نقش مردم و حضور انها تاکید کردند .فرمودند همه مردم چه کسانی که التزام دارند و چه کسانی که شاید در ظاهر ملتزم نباشند اما ایمان قلبی دارند.اینجاست که باید گفت قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری.

وی گفت: هیچ کسی در سپهر سیاست مانند امام راحل و مقام معظم رهبری به مردم و نقش آنها واقف نبود و نیست و به همین خاطر هم میبینیم که امام راحل ملت ایران را از مردم عصر رسول خدا صلی الله علیه و آله برتر می داند فرمودند: مردم در نگاه اسلام خیلی مورد توجه هستند.حتی امیرالمومنین هم اگر مردم با او نباشند می گوید من تکلیفی ندارم .او هم به کمک مردم احتیاج دارد چه مردمی که دارای شأن اجتماعی هستند و چه توده مردم .خداوند هم در قرآن به پیامبر خود می گوید که هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین.

امام قلعه رئیسی گفت: رسیدن به اهداف اسلامی جز با حضور مردم و جز با توجه و مبادرت مردم امکان پذیر نیست.مردم هم باید بخواهند هم در صحنه بیایند و هم اقدام کنند.

امام جمعه قلعه رییسی با بیان اینکه حکمت نماز جمعه هم اصل حضور مردم است در مرحله اول و بعد از آن ارتقا و گسترش این حضور است بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند محور خطبه های نماز جمعه موعظه است در سه بعد.اول موعظه سیاسی، مقام معظم رهبری فرمودند که خطیب جمعه باید اخبار دنیا و هر چیزی که مربوط به مستمع هست که برای او مضرات و منفعت دارد بیان کند و این مهمترین ماموریتی است که امام جمعه دارد.این یک وظیفه و تکلیف هست که مسائلی که برای مردم مضر هست و منافع مردم در خطبه ها پیگیری و دنبال شود.در کنار موعظه های اچتماعی مثل تذکر در مورد اسراف ،ازدواج جوانها و مساله زاد و ولد و جمعیت است. 

وی افزود: حضور در انتخابات علاوه بر اینکه یک تکلیف هست برای مردم حق هست.هم مردم از این حق خودشان باید صیانت و استفاده کنند و هم مسئولین باید از این حق الناس در همه مراحل صیانت کنند.

حیدرخواه به حوادث اخیر در کشور اشاره و یادآور شد: دو حادثه مهم هم در هفته گذشته داشتیم که یکی حمله موشکی سپاه پاسداران به مقرهای جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق و یکی هم به محل اموزش گروه تروریستی داعش خراسان در ادلب سوریه بود.

وی گفت: هدف اول از این حمله انتقام خون فرماندهان مقاومت بود که در هفته های اخیر توسط رژیم صهیونیستی ترور شدند  و هدف دوم ارسال این پیام واضح نقطه زنی از فاصله 1200 کیلومتری به کسانی که از تل آویو ایران را تهدید می کنند.

وی گفت: حادثه دوم هم عملیات نظامی متقابل جمهوری اسلامی ایران و پاکستان بود که علیه تروریست ها در خاک دو کشور انجام شد.

وی گفت: این عملیات ها صرفا علیه گروهک هایی بود که علیه مردم دو کشور اقدامات تروریستی انجام دادند و به هیچ وجه تقابل بین نیروهای نظامی نبود. اوضاع مرزی دو کشور هم کاملا تحت کنترل هست و عبور و مرور از آن به صورت عادی برقرار هست.و هر دو کشور هم به صورت رسمی اعلام احترام به حاکمیت سرزمینی یکدیگر کردند.

این خطیب جمعه یادآور شد: توقع مردم هم از هر دو کشور این هست که به جد و با همکاری و هماهنگی برای ریشه کن کردن این گروه های تروریستی برنامه ریزی کنند و اجازه ندهند که عمله های امریکا و اسرائیل از خاک یکدیگر بر علیه امنیت و آسایش مردم دو کشور دوست و برادر استفاده کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1642841

مهمترین اخبار ایران و جهان: