نیوز سیتی!
11 دی 1402 - 14:38

ثبت ۸۵ مورد گازگرفتگی سگ در مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی ۸ماهه امسال ۸۵ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، نگرانی از سگ‌گرفتگی در استان باتوجه به افزایش سگ‌ها  به مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده است.

جولان سگ‌ها در کوچه پس کوچه‌های شهر نشان می‌دهد یا اقدام جدی صورت نگرفته و با اگر گرفته در حد مطلوب نبوده است.

افزایش شمار گازگرفتگی سگ‌ها به‌عنوان نگرانی‌های شهروندان است که امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار کرد: طی ۸ماهه امسال ۸۵ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۳درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه از این موارد ۶۱نفر مرد و بقیه زن هستند، اظهار کرد: بیشترین سن مصدومان ناشی از گازگرفتگی سگ بین  ۴۱تا ۵۰ سال با ۲۲نفر و کمترین سن ۲۱ تا ۳۰ سال با ۷نفر گزارش شده است.

وی افزود:  براساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های ساری با ۱۴، بابل با ۱۲، رامسر و تنکابن هر کدام با ۱۱ مورد و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های جویبار ، فریدونکنار، محمودآباد و نکا هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: سال گذشته ۱۰۴  مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردند که ۷۹ نفر مرد و بقیه زن هستند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1622985

مهمترین اخبار ایران و جهان: