نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 11:36

بغلانی‌پور: منظورم از تغییر کادرفنی بانوان، سلطانی بود نه ارباب و زنگنه/ دوستان گفتند حیدری باید دوباره از کمربند سفید شروع کند

مربی پیشین تیم ملی کاراته بانوان تاکید کرد که از صحبت‌های او در خصوص تغییر کادرفنی بانوان سوتفاهم شده و منظور او شهاب سلطانی بوده است.

فاطمه بغلانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص سوتفاهمات ایجاد شده بعد از مصاحبه‌اش اظهار داشت: منظور من از مطرح کردن این موضوع که نیاز است در کادرفنی تیم بانوان نیاز به تغییر داریم، خانم ارباب و زنگنه نبودند. هرگز فراموش نکردم که مبینا حیدری شاگرد و دختر من در کنار این مربیان در مسابقات مختلف حضور داشت و نتایجی نیز مانند مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه کسب کرد.

وی تصریح کرد: شاید سطح مسابقات کشورهای اسلامی در خیلی از رشته‌ها پایین باشد، اما در کاراته با حضور کشورهایی مانند مصر، مراکش، ترکیه و آذربایجان که چند المپین دارند بسیار بالا است. در مسابقات کشورهای اسلامی در قونیه، مبینا حیدری به دیدار نهایی صعود کرد و در مسابقه نهایی نیز مقابل بازیکن آذربایجان که رنکینگ یک دنیا بود با نتیجه 2 بر یک جلو بود و به هر دلیلی نتیجه را واگذار کرد.

 

مربی پیشین تیم ملی کاراته عنوان کرد: در آن زمان حیدری با من کار نمی‌کرد و چند ماه در اردوی تیم ملی در کنار ارباب و زنگنه بود و این را هرگز فراموشم نخواهد شد. همچنین وقتی برای مسابقات جهانی صربستان تصمیم گرفتند که حیدری را خط بزنند، تنها کسی که سفت و محکم ایستاد و از او دفاع کرد، پگاه زنگنه بود و در ادامه به تبعیت از زنگنه، ارباب نیز از حیدری دفاع کرد.

بغلانی‌پور در پاسخ به این سوال که منظور از تغییر در کادرفنی تیم بانوان چه کسی بوده است، گفت: حیدری بارها و بارها در میادین مختلف پرچم کشورمان را بالا برده است و در یک دوره مسابقات در رده سنی امید و بزرگسالان فینالیست و موفق به کسب یک طلا و نقره شد، اما با وجود این عملکرد آن استاد بزرگوار اعتقاد داشت که حیدری باید از کمربند سفید شروع کند. روی سخن من با شهاب سلطانی و دوستانش است.

وی خاطرنشان کرد: معصومه محسنیان با وجود کسب نتیجه در مسابقات یونان  از ترکیب تیم ملی کنار گذاشته شد و به عنوان توریست به مسابقات برده شد. نفر سومی که اصلاً در اردو نبود به عنوان بازیکن کومیته انتخاب شد. ارباب و زنگنه خیلی برای تیم ملی زحمت کشیدند. به نظرم لزومی ندارد وقتی مربیان توانمند خانم داریم از مربیان آقا استفاده کنیم. همانطور که در کاراته وان پاریس من و پگاه زنگنه در کنار هم موفق به کسب نتیجه خوب شدیم.

مربی کاراته ایران در پایان گفت: در این مسابقات ما به خوبی همدیگر را حمایت و استرس‌های همدیگر را کم کردیم. وقتی زنگنه کوچ می‌کرد حواس من به بازیکنان در رختکن بود و برعکس وقتی من کوچ می‌کردم این کار برعهده زنگنه بود. منظور من به ارباب و زنگنه نبود و یکسری دوستان دوست داشتند اینگونه برداشت کنند و علاقه ای ندارم این موضوع را کشش بدهم و از من به عنوان یک حربه برای کوبیدن آن دو بزرگوار استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1661241

مهمترین اخبار ایران و جهان: