نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 21:52

شناسایی دو کانون تب برفکی در دامداری‌های بردسکن

رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن گفت: علیرغم اینکه مرحله اول و دوم واکسن تب برفکی به طور کامل در شهرستان انجام شده است اما متأسفانه دو کانون تب برفکی در دامداری های بردسکن شناسایی شده است.

جعفر طالبی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن، اظهار کرد: علیرغم اینکه مرحله اول و دوم واکسن تب برفکی به طور کامل در شهرستان انجام شده است اما متأسفانه دو کانون تب برفکی در دامداری های بردسکن شناسایی شده است. این دو کانون به طور کامل قرنطینه شده اند که متاسفانه در یکی از این واحد ها تعداد ۲ گوساله تلف شد.

وی با بیان اینکه تمامی دامداری‌های شهرستان سنتی هستند، افزود: از آنجا که ۸۵ روستای شهرستان بردسکن پراکندگی بالایی دارند، بیشتر دامداری‌ها سنتی هستند و بردسکن فاقد دامداری صنعتی است.

وی یکی از معضلات بردسکن را وضعیت کشتارگاه دام دانست و گفت: به طور میانگین روزانه ۳۰ رأس دام سبک و دو رأس دام سنگین در تنها کشتارگاه شهرستان کشتار می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بردسکن با بیان اینکه کشتارگاه دام بردسکن سنتی است و از احداث آن سال‌ها می‌گذرد، بیان کرد: با توجه به قدیمی بودن کشتارگاه و ادوات آن، نامه ای به شهرداری بردسکن ارسال شده که طی این نامه فرصت یک ماهه جهت رفع مشکلات کشتارگاه داده شده است.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1660785

مهمترین اخبار ایران و جهان: