نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 22:57

۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ معدوم‌سازی شد

همدان- رئیس دامپزشکی رزن گفت: ۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ قطعه‌بندی شده بدون هویت ضبط و معدوم‌سازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز شیرزادی صبح دوشنبه با اشاره به ضبط و معدوم سازی ۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ قطعه بندی شده بدون هویت و غیر قابل مصرف اظهار کرد: در طرح نظارت بر مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در مورخه یکم مرداد ماه ۱۴۰۲ مقدار ۳۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ قطعه بندی، غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف از یکی از سالن‌های غذاخوری کشف و محموله فوق از چرخه مصرف انسانی خارج و ضبط و معدوم سازی شد.

وی افزود: در راستای بازرسی‌های سرزده کارشناسان این اداره از مراکز تهیه غذا، آشپزخانه‌ها و سالن‌های غذاخوری شهرستان و پس از مشکوک شدن کارشناسان به مواد خام دامی غیر قابل مصرف بدون هویت و غیر بهداشتی موجود در یک واحد غذاخوری، نسبت به توقیف محموله در محل و ضبط و معدوم سازی آن اقدام کردند.

رئیس دامپزشکی رزن با اشاره لزوم توجه به سلامت گفت: بی تردید نقش اداره دامپزشکی در امنیت و سلامت غذایی مردم، نقش مهم و حساسی بوده و توجه به این امر مهم، ضریب امنیت و سلامت فرآورده‌های خام دامی که بیشترین سهم را در تأمین سبد مصرفی مواد پروتئینی مردم را دارد، بالا خواهد برد و بی توجهی به آن باعث شیوع بیماری‌های مسری و خطرناک بین همشهریان خواهد بود.

شیرزادی خاطرنشان کرد: با هر گونه عرضه فرآورده‌های مواد غذایی فاسد در جامعه که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند قاطعانه برخورد می‌شود.

رئیس دامپزشکی رزن افزود: اداره دامپزشکی شهرستان رزن با عنایت به وظیفه نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید حمل و عرضه بهداشتی فراورده‌های خام دامی در راستای تأمین امنیت غذایی و پیشگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از طریق مصرف فرآورده‌های خام دامی آلوده با همکاری مراجع ذیربط با هرگونه اقدامی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد بدون هیچ‌گونه اغماضی برخورد می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1399441

مهمترین اخبار ایران و جهان: