نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 10:50

ارتفاع بارش در فنوج به ۳۲.۷ میلی متر رسید

زاهدان- رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از رسیدن ارتفاع بارش در فنوح‌ به ۳۲.۷ میلی متر خبر داد.

علی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: طی چهارشنبه هفته جاری، از شش ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران داشته ایم که از فنوج ۳۲.۷، کشتگان هفت، چاه کمال ۱۴، مارندگان ۱۲، چگرد نه میلی متر بوده است.

ملاشاهی بیان کرد: در ارتفاعات جنوبی و برخی نقاط سواحل استان تا پنجشنبه ساعات بعدازظهر و شب شرایط برای رشد ابر، رگبار شدید و رعدوبرق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و گردوخاک، احتمال تگرگ و برخورد صاعقه فراهم است.

وی توصیه کرد که از اسکان در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در ارتفاعات و حاشیه مسیل‌ها در زمان بارندگی خودداری شود.

این مسئول با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی جوی، گفت: براساس داده‌های نقشه‌های پیش بینی هواشناسی، از اوایل وقت امروز پنجشنبه تا صبح دوشنبه پنج تا نهم مرداد ماه جاری، وزش باد شدید، گردوخاک برای مناطق شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: طی این مدت افزایش غبار و برخی ساعات روز جمعه، وزش باد نسبتاً شدید برای زاهدان و مناطق مرکزی استان وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1408241

مهمترین اخبار ایران و جهان: