نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 09:03

مازندران نیازمند تدوین طرح ملی گردشگری است

ساری- معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران با اشاره به این که سالانه ۱۰۰ میلیون اقامت شب در استان ثبت می شود، تدوین طرح ملی گردشگری را در استان نیاز دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی صبح پنجشنبه در کارگروه تحول فرهنگی استان با اشاره به روند روبه رشد مهاجرت به این استان خواستار برنامه ریزی اصولی برای تأمین نیازهای فزاینده خدماتی مردم دیار علویان شد.

وی گفت: امکانات و خدمات مازندران برای پاسخگویی به نیازهای جمعیت فعلی این استان فراهم است و باید در مسیر توسعه تدابیر اصولی اندیشید.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران در تعطیلات پایانی هر هفته پذیرای خیل عظیمی از مسافران است افزود: برای تأمین نیازهای خدماتی و پشتیبانی این مسافران باید اعتبارات ملی تخصیص یابد.

وی خاطر نشان کرد: با همت استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی مازندران تاکنون وقفه‌ای در امر خدمات رسانی به مسافران این استان رخ نداده است.

سلگی با بیان این که روند خدمات رسانی به مسافران مازندران تداوم خواهد یافت اظهار کرد: اکنون به علت عدم تأمین اعتبارات ویژه برای تأمین نیازهای مسافران ورودی به این استان فشار زیادی به منابع استانی وارد می‌شود.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه تحولی در حوزه فرهنگی یادآور شد: مازندران از حیث فرهنگی تحت تأثیر خرده فرهنگ‌های وارداتی ناشی از هجوم مسافران قرار دارد.

وی ثبت اقامت سالانه ۱۰۰ میلیون نفر شب مسافر در مازندران را نشانه اهمیت این خطه در عرصه گردشگری دانست وافزود: تدوین طرح ملی گردشگری برای مازندران با اعتبارات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ضرورت دارد.

این مسئول استانی گفت: افزایش قابلیت‌های مازندران در بخش گردشگری نیازمند راهکارهای اصولی مبتنی بر زیست بوم استان است.

سلگی تصریح کرد: باهدف تقویت راهبردهای اقتصادی و فرهنگی مازندران در دولت سیزدهم نقشه راه درازمدت طراحی و تدوین شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1435041

مهمترین اخبار ایران و جهان: