نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 07:30

خبر خوب| وقتی اباعبدالله(ع) ضامن جان متهم محکوم به قصاص شد

در این بسته خبری برایتان از بانوی دونده‌ای که جهانی شد تا طلایی که نصیب کشورمان شد روایت می‌کنیم، همچنین از معجزه امام حسین(ع) برای نجات جان یک زندانی پای چوبه دار پرده برمی‌داریم. با ما همراه باشید.

گروه خبر خوب: در مواقعِ سختی و مشکلات نا امید نباشید، دلتان گرم باشد که معبود مهربان‌مان گفته است: «یَداللَهِ فَوقَ أَیْدِیهِم» این عبارت که مستخرج از کتاب آسمانی قرآن مجید است بدین معناست که دست خدا بالای همه دست هاست. همین عبارت کوتاه حرف‌ها دارد برای گفتن. خدا با همین عبارت می‌خواهد به بندگانش بگوید:« نگران فردایت نباش. از آدم‌ها دلگیر نشو. کاری از آن‌ها بر نمی‌آید. دستت را به من بده. من کنارتم. من درستش می‌کنم.» همین جمله کافیست تا دلمان آرام بگیرد.بگذارید این جمله ملکه ذهن‌تان شود. 

چراکه مشکل و سختی پای ثابت زندگی‌های دنیوی‌مان است و همیشه قرار نیست شادی در کنج دلمان مهمان باشد. همیشه که همه چیز، بر وفق مراد نیست. در دلِ مشکلات است که آدم، ساخته می‌شود. گاهی همین سختی‌ها و مشکلات پله‌ای می‌شوند به سمتِ بزرگ ترین موفقیت ها. پس یک دم از یاد او غافل نشوید که تا او نخواهد برگی از درخت نمی‌افتد. برویم سراغ خبرهای خوبی که خداوند مهربان برایمان تدارک دیده است: 


قائم میرابیان موفق شد در رده سنی ۴۰-۴۴ سال برای نخستین بار در تاریخ شیرجه ایران مدال طلا کسب کند.

*شیرجه‌ای که طلایی شد! 

خودتان را آماده کنید که امروز، روز خوش خبری است. آن هم بیشتر در عرصه ورزشی کشور. جانم برایتان بگوید که رقابت‌های جهانی شیرجه رده سنی بزرگسالان در شهر کیوشو ژاپن در حال پیگیری است. «قائم میرابیان» به عنوان نماینده ایران در این رقابت‌ها موفق شد در رشته تخته سه متر رده سنی ۴۰-۴۴ سال برای نخستین بار در تاریخ شیرجه ایران مدال طلا کسب کند. میرابیان در میان ۱۴ شرکت کننده در این ماده با کسب ۴۰۱ امتیاز خوش درخشید و در جایگاه نخست ایستاد و به ترتیب شیرجه روهایی از کشور آلمان و کانادا دوم و سوم شدند. خدا قوت پهلوان. افتخار مایی!


«فرزانه فصیحی» بانوی دونده ایرانی 

*بانوی دوندۀ ایرانی جهانی شد 

اما از گیرنده‌هایتان فاصله نگیرید که خبر بعدی‌مان، هم ورزشی است و هم حال خوب کُن. اما این بار توسط یک بانوی ایرانی. «فرزانه فصیحی» بعد از نایب‌قهرمانی در مادۀ ۱۰۰ متر مسابقات قهرمانی آسیا موفق شد، جواز حضور در رقابت‌های دو و میدانی قهرمانی جهان را کسب کند. بر همین اساس، این بانوی خوش نام‌و نشان دو و میدانی کشورمان با کسب امتیازات لازم و قرار گرفتن در جایگاه چهل‌وچهارم جدول رنکیگ فدراسیون جهانی، توانست جواز حضور در این مسابقات را کسب کند. 

مسابقات دو و میدانی قهرمانی جهان از دو هفته دیگر به میزبانی شهر بوداپست در کشور مجارستان برگزار خواهد شد و  فرزانه فصیحی تنها نماینده دو و میدانی کشورمان در این رقابت‌ها خواهد بود. یک ایران دعاگوی شماست خانم فصیحی تا در این مسابقات هم خوش بدرخشید. 


 در اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، زمینه رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار فراهم شد

*قصاصی که امام حسین(ع) عفوش را گرفت!

۸ سال بود که محکوم شده بود. محکوم به قتل. خدا می‌دانست که در آن لحظه عقلش فرمان درست نداده بود و دستش اشتباه عمل کرده بود. در این ۸ سال گذشته خانواده‌اش چه تلاش‌ها که نکردند تا از اولیای دم رضایت بگیرند اما نشد که نشد. تا اینکه امام حسین(ع) شد دلیل دل رحمی و واسطه میان اولیای دم و این تلاش ۸ساله به بار نشست. بگذارید ادامه این روایت را از زبان رئیس دادگستری سمنان برایتان بازگو کنیم.

«محمدجعفر عبداللهی» می‌گوید: «پس از تأکید به مراجع قضائی و سازمان زندان‌های استان سمنان مبنی بر اهتمام جدی در اجرای پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم»، زمینه رهایی یک محکوم به قصاص نفس از چوبه دار فراهم شد. تلاش‌های مجدانه صلح‌یاران، اعضای شعبه سوم اجرای احکام کیفری شاهرود و اعضای شورای حل اختلاف زندان آن شهرستان نتیجه‌بخش بود و اولیای دم مقتول با صرف‌نظر از حق قصاص، رضایت بی‌قید و شرط و قطعی خود را اعلام کردند. 

بنا به روایات و احادیث، مصالحه باید به یک فرهنگ عمومی بین آحاد جامعه تبدیل شده و از همه معتمدان و افراد صاحب نفوذ در راستای عفو و رأفت اسلامی و حسینی دعوت به عمل می‌آید تا با انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه، موجبات بازگشت آبرومندانه محکومان به جامعه را فراهم آورند. »


این دندان پزشک برای رفاه حال بیماران حق ویزیتش را ۱۰ درصد کاهش داده است

*خبر خوبِ آقای دندان‌پزشک

واقعا چرا انسان تا وقتی یک نعمتی را دارد، قدرش را نمی‌داند؟ حتما باید خراب شود یا از دستش بدهید تا بفهمید خدا چه چیزی به شما عطا کرده است؟ دندان را می‌گویم! خدا نکند که کارتان به دندان پزشکی بیفتد. خرابی دندان و درد کشیدن‌هایش و از دست دادن دندان، به کنار. بعد از شنیدن قیمت فضایی درمان یک دندان کوچولو، سرتان سوت می‌کشد. از قیمت‌های امسال دندان پزشکان هم که دیگر نگوییم برایتان.

اما آقای دندانپزشک خبر خوب ما به جای افزایش بهای حق ویزیت، برای رفاه حال بیماران حق ویزیت را ۱۰ درصد کاهش داده است. خدا اجرتان دهد. اما شما تا می‌توانید مسواک و نخ دندان را بگذارید ورِ دلتان تا خدایی نکرده مرواریدهای گرانبهای خدادادی‌تان خراب نشود. 

*قدرت خدا

ﻣﺮﺩ ﻋﯿﺎﻟﻮﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻧﺪﺍﺭﯼ ﺳﻪ ﺷﺐ ﮔﺮﺳﻨﻪ ﺳﺮ ﺑﺮ ﺑﺎﻟﯿﻦ ﮔﺬﺍﺷﺖ. ﻫﻤﺴﺮﺵ ﺍﻭ ﺭﺍ وادار کرد ﺑﻪ ﺩﺭﯾﺎ ﺑﺮﻭﺩ تا ﺷﺎﯾﺪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭼﯿﺰﯼ ﻧﺼﯿﺒﺶ ﮔﺮﺩﺍﻧﺪ. ﻣﺮﺩ ﺗﻮﺭ ماهیگیری ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺑﻪ ﺩﺭﯾﺎ ﺯﺩ ﺗﺎ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﻏﺮﻭﺏ ﺗﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﯾﺎ ﻣﯽ‌ﺍﻧﺪﺍﺧﺖ ﻭ ﺟﻤﻊ می‌کرد ﻭﻟﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﺑﻪ ﺗﻮﺭﺵ ﻧﯿﻔﺘﺎﺩ. ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺗﻮﺭﺵ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﮐﺮﺩ ﻭ ﯾﮏ ﻣﺎﻫﯽ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻪ ﺗﻮﺭﺵ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﺍﻭ ﺧﯿﻠﯽ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺷﺪ ﻭ ﺗﻤﺎﻡ رنج‌های ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺭﺍ ﺍﺯ ﯾﺎﺩ ﺑﺮﺩ. ﺍﻭ ﺯﻥ ﻭﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﺭﺍ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯿ ﮑﺮﺩ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻫﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﻏﺎﻓﻠﮕﯿﺮ ﻣﯽ‌ﺷﻮﻧﺪ؟ ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ می‌رفت، ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﯽ ﻧﯿﺰ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﻮﺍﻟﯽ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﮔﺮﺩﺵ ﺑﻮﺩ. ﭘﺎﺩﺷﺎه از او ﭘﺮﺳﯿﺪ ﺩﺭ ﺩﺳﺘﺖ ﭼﯿﺴﺖ؟ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﯾﻦ ﻣﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮﺭﻡ ﺍﻧﺪﺍﺧﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﭘﺎﺩﺷﺎه ﺁﻥ ﻣﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﻭﺭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﮔﺮﻓﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺪﺍﺩ ﻭ ﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺗﺸﮑﺮ ﻫﻢ ﻧﮑﺮﺩ. ﺍﻭ ﺳﺮﺍﻓﮑﻨﺪه و با چشمان اشکی ﺑﻪ ﺧﺎﻧﻪ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ.

ﭘﺎﺩﺷﺎه هم ﺑﺎ ﻏﺮﻭﺭ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﻪ ﮐﺎﺥ ﺑﺎﺯﮔﺸﺖ ﻭ ﺟﻠﻮ ﻣﻠﮑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯿ ﺒﺎﻟﯿﺪ ﮐﻪ ﭼﻨﯿﻦ ﺻﯿﺪﯼ ﻧﻤﻮﺩه ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﺎﻧﻄﻮﺭ ﮐﻪ ﻣﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻠﮑﻪ ﻧﺸﺎﻥ می‌داد، ﺧﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﺍﻧﮕﺸﺘﺶ ﻓﺮﻭ ﺭﻓﺖ،  ﺩﺳﺘﺶ ﻭﺭﻡ ﮐﺮﺩ ﻭ ﺍﺯ ﺷﺪﺕ ﺩﺭﺩ ﻧﻤﯿ ﺘﻮﺍﻧﺴﺖ ﺑﺨﻮﺍﺑﺪ. ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﮐﺎﺥ ﺟﻤﻊ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﻗﻄﻊ ﺍﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎﺩﺷﺎه را ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ کردند، ﭘﺎﺩﺷﺎه ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﻧﮑﺮﺩ. ﭼﻨﺪﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﻫﻤﯿﻦ ﻣﻨﻮﺍﻝ گذشت. ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﻗﻄﻊ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺑﺎﺯﻭ ﺭﺍ ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﭘﺎﺩﺷﺎه ﺑﻌﺪﺍﺯ ﺍﺯﺩﯾﺎﺩ ﺩﺭﺩ ﻣﻮﺍﻓﻘﺖ ﮐﺮﺩ. ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﯾﺪﻧﺪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺟﺴﻤﯽ ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﮐﺮﺩ، ﻭﻟﯽ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺑﻪ ﺟﺎﻧﺶ ﺍﻓﺘﺎﺩ. ﭘﺎﺩﺷﺎه ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺷﺪه ﺑﻮﺩ، ﻭ ﻣﺴﺘﺸﺎﺭﺍﻧﺶ ﮔﻔﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﻭ ﺑﻪ ﮐﺴﯽ ﻇﻠﻤﯽ کرده ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﭼﻨﯿﻦ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﺷﺪه است. ﭘﺎﺩﺷﺎه ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻪ ﯾﺎﺩ ﻣﺮﺩ ﻣﺎﻫﯿﮕﯿﺮ ﺍﻓﺘﺎﺩ ﻭ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﻧﺰﺩﺵ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ. ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﺩﺭ ﺷﻬﺮ ﻣﺎﻫﯿﮕﯿﺮ ﻓﻘﯿﺮ ﺭﺍ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺍﻭ ﺑﺎ ﻟﺒﺎﺱ ﮐﻬﻨﻪ ﻭ ﻗﯿﺎﻓﻪ ﺷﮑﺴﺘﻪ ﺑﺮ ﭘﺎﺩﺷﺎه ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ. 

ﭘﺎﺩﺷﺎه ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺖ: ﺁﯾﺎ ﻣﺮﺍ ﻣﯿﺸﻨﺎﺳﯽ. مرد گفت: ﺁﺭﯼ ﺗﻮ ﻫﻤﺎﻥ ﮐﺴﯽ ﻫﺴﺘﯽ ﮐﻪ ﺁﻥ ﻣﺎﻫﯽ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺯ ﻣﻦ ﮔﺮﻓﺘﯽ. پادشاه گفت: ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﻢ ﻣﺮﺍ ﺣﻼﻝ ﮐﻨﯽ و ﻣﯽ‌ﺧﻮﺍﻫﻢ ﺑﺪﺍﻧﻢ و ﺑﺪﻭﻥ ﻫﯿﭻ ﻭﺍﻫﻤﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﮕﻮﯾﯽ ﮐﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﻣﺎﻫﯽ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻮ ﮔﺮﻓﺘﻢ، ﭼﻪ ﮔﻔﺘﯽ؟ مرد ماهیگیر گفت: ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻧﮕﺎﻩ ﮐﺮﺩﻡ ﻭ ﮔﻔﺘﻢ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ﺍﻭ ﻗﺪﺭﺗﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﻦ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﺩ، ﺗﻮ ﻫﻢ ﻗﺪﺭﺗﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺑﺪه! »

*خوش خبر باشید! 

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. 

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425085

مهمترین اخبار ایران و جهان: