نیوز سیتی!
25 خرداد 1402 - 22:26

لزوم اقدام قاطع نهادهای امنیتی برای برخورد با قاچاقچیان انسان

کرمان-رییس دادگستری بم با اشاره به لزوم اقدام عاجل و قاطع دستگاه قضایی و نهادهای نظامی و امنیتی در راستای برخورد با قاچاقچیان انسان شرق استان گفت: وضعیت جاده کرمان به بم مخاطره آمیز است.

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس دادگستری شهرستان بم با اشاره به لزوم اقدام عاجل و قاطع دستگاه قضایی و نهادهای نظامی و امنیتی در راستای برخورد با قاچاقچیان سوخت و انسان در حوزه شرق استان کرمان، گفت: وضعیت محور مواصلاتی کرمان به بم و شرق استان کرمان و بالعکس مخاطره آمیز است و جولان خودروهای حامل سوخت قاچاق و اتباع باعث مخدوش شدن امنیت این محور و شهروندان و تبدیل شدن موضوع به بحران گردیده است.

حسین رمضانی زاده در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم بم افزود: مقرر است که دادستان شهرستان بم به عنوان مدعی العموم ضمن نظارت و ورود جدی به موضوع، سهم وظایف ضابطین و نهادهای مسئول در حوزه تامین امنیت محور را مشخص نماید تا اقدام فوری و عاجل جهت ارتقاء امنیت معمول گردد.

او تاکید کرد: کلیه دستگاه های ذیربط باید گزارش اقدامات انجام شده را در راستای پیشگیری از وقوع جرم را به دستگاه قضایی اعلام نمایند.

وی گفت: ضرورت دارد حساسیت موضوع به مسئولین مربوطه در سطح استان و کشور اعلام شود تا اولاً در حوزه اصلاح و بازنگری قوانین جهت برخورد با قاچاقچیان سوخت و انسان و تشدید مجازات و ضمانت اجرا اقدام شود و ثانیاً تدابیر لازم پیش بینی و امکانات و تجهیزات لازم جهت تامین امنیت و برخورد قانونی تخصیص یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1287841

مهمترین اخبار ایران و جهان: