نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 09:36

برای اجرای طرح‌های زیربنایی نیازسنجی های منطقه ای صورت گیرد

استاندار آذربایجان غربی گفت: بسترسازی برای توسعه استان ضروری بوده و برای هر طرح اجرایی در این راستا، آمایش سرزمینی تهیه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمدصادق معتمدیان  در کارگروه امور زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست آذربایجان غربی اظهارداشت: این کارگروه نباید مختص بررسی تقاضاهای ارائه شده برای اخذ مجوز و زمین باشد.

وی اضافه کرد: موضوع سیاست‌گذاری و ریل گذاری برای یک بخش زیربنایی کلان مانند توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای، کشاورزی، شیلاتی و سایر موارد در هر جلسه آن کارگروه به صورت اساسی بررسی شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در ارائه هر طرح، نیازسنجی منطقه و شهرها انجام شود، اظهار کرد: چشم اندازهای کوتاه مدت و بلندمدت برای ۲۰ سال آینده شهرها تدوین شود؛ چرا که طرح‌های کوتاه مدت مسکنی موقت برای رفع مشکلات هستند.

معتمدیان توسعه علمی شهرها را مورد تاکید قرار داده و گفت: توسعه سلیقه‌ای به نفع استان و شهروندان نبوده و موجب عقب ماندگی در شاخص‌ها می‌شود که باید اینگونه اعمال سلیقه‌ها تعطیل شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه احداث مجتمع‌های دامداری و شهرک های گلخانه‌ای از اولویت های استان در اعطای مجوزهاست، ادامه داد: احداث و راه اندازی مجتمع‌های تولیدی و کشاورزی موجب تجمیع و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات در مناطقی که از تعداد جمعیت بالایی برخوردار هستند با سرعت بیشتری پیگیری شود، اضافه کرد: به طرح‌هایی که سهم بسزایی در اشتغال‌آفرینی و محرومیت‌زدایی در مناطق مختلف استان دارند، توجه بیشتری شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1289785

مهمترین اخبار ایران و جهان: