نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 16:05

بیش از ۱۰ هزار نوجوان خوزستانی به مشهد مقدس اعزام می‌شوند

اهواز- معاون تعلیم و تربیت بسیجیان سپاه خوزستان گفت: تا پایان تابستان جاری بیش از ۱۰ هزار نوجوان این استان در قالب طرح اوقات فراغت «نوجوانه» به مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

امین ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مجموعه‌های سپاه خوزستان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی تابستانه کارهای خوبی انجام داده‌اند که این برنامه‌ها حول محور نماینده ولی فقیه در خوزستان انجام می‌شود.

وی افزود: پایگاه‌ها و مساجد خوزستان در راستای اجرای طرح اوقات فراغت «نوجوانه» فعالیت‌های بسیار گسترده‌ای را انجام می‌دهند و امسال بسیج پای کار آمده که ظرفیت استخر و فوتبال برای ۵۰ هزار نوجوان خوزستانی را فراهم کرد. همچنین برای ۱۰ هزار نوجوان این استان ظرفیت اردویی مهیا شده است.

معاون تعلیم و تربیت بسیجیان سپاه خوزستان بیان کرد: در کنار سپاه و بسیج نیز مجموعه‌های دیگری در این طرح مشارکت کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به حضور سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان اشاره کرد که در ظرفیت اردوهای مشهد کمک داشته‌اند و فعالیت در این حوزه توسعه و ارتقا پیدا کرده است.

ذوالفقاری ادامه داد: امور فرهنگی شهرداری اهواز با کمک در زمینه استخر و فوتبال برای نوجوانان در این زمینه مشارکت داشته است.

معاون تعلیم و تربیت بسیجیان سپاه خوزستان عنوان کرد: در این برنامه‌ها دوره‌های تابستانه برگزار و مبانی معرفتی - دینی نوجوان‌ها در سطح مساجد ارتقا داده می‌شود.

وی گفت: در مباحث بصیرتی به پرسش‌های نوجوانان و جوانان دختر و پسر پاسخ داده می‌شود که این برنامه هم در حال انجام است.

ذوالقاری به اعزام نوجوانان به مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از ۸۰۰ نفر از نوجوانان خوزستانی برای برگزاری اردوها به مشهد مقدس اعزام شده‌اند و تا پایان تابستان سال‌جاری بیش از ۱۰ هزار نفر اعزام خواهند شد.

وی افزود: بسیاری از طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان در این طرح در مساجد و پایگاه‌های بسیج در حال برگزاری کلاس‌های معرفتی - دینی هستند که بدون هیچ چشم داشتی در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان وقت می‌گذارند.

معاون تعلیم و تربیت بسیجیان سپاه خوزستان با بیان اینکه برنامه‌های دیگری در رده دانش آموزان در مدارس استان در حال اجرا است، تصریح کرد: ۱۵۰ هزار نفر از دانش آموزان خوزستانی به اردوهای راهیان پیشرفت اعزام می‌شوند، همچنین در کنار این برنامه ۵۰ هزار نفر در دوره‌های مدارس و پنج هزار نفر از دانش آموزان منتخب دوره به اردوی مشهد مقدس در پایان تابستان مشرف خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1311141

مهمترین اخبار ایران و جهان: