نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 21:39

۱۸ هزار میلیارد اعتبار برای راه آهن نهبندان تا بیرجند تامین شد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: اجرای راه آهن از نهبندان تا بیرجند به صورت کامل به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده که این اقدام مهم در دولت سیزدهم رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد عصر پنج شنبه در نشست با معاون وزیر نفت بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم اقدامات خوبی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه رقم خورده و یکی از این اقدامات احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان بوده که در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذار تأثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه تدوین سند توسعه نهبندان و سربیشه از جمله اقدامات عدالت محور دولت است، گفت: این سند مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به زودی با تصویب هیئت دولت در دوره چهار ساله اجرایی خواهد شد.

قناعت با بیان اینکه بیشترین وقت و کار دولت، صرف توزیع عادلانه منابع می‌شود، افزود: برای سند توسعه نهبندان و سربیشه پنج هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان اعتبار، دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در این سند توسعه فقط مربوط به راه‌های دو شهرستان نهبندان و سربیشه است.

وی با اشاره به زیرساخت‌های خراسان جنوبی، گفت: گاز به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه و آبادانی در هر منطقه‌ای بوده چرا که هر اقدام توسعه‌ای و سرمایه گذاری در گرو تأمین زیرساخت گاز است.

بنا به گفته قناعت، در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی خراسان جنوبی از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی اظهار کرد: اجرای راه آهن از نهبندان تا بیرجند به صورت کامل به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شده که این اقدام مهم در دولت سیزدهم رقم خورده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به به آغاز عملیات اجرایی خط لوله گاز دوراهی دشتک - نهبندان با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان، گفت: امید است این طرح مهم و زیرساختی در هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد تا علاوه بر شمال، از جنوب استان هم تغذیه گاز داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1302885

مهمترین اخبار ایران و جهان: