نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 12:43

دیدار وزیران خارجه روسیه و امارات در حاشیه نشست گروه «بریکس»

«سرگئی لاوروف» و «عبدالله بن زاید» در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه «بریکس» در پایتخت آفریقای جنوبی دیدار و رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، وزیران امور خارجه روسیه و امارات در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه «بریکس» در پایتخت آفریقای جنوبی با هم دیدار و رایزنی کردند.

«سرگئی لاوروف» و «عبدالله بن زائد» در این دیدار که در «کیپ تاون» انجام شد، درباره روابط دوستانه دو کشور و تازه‌ترین تحولات در عرصه منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ویدئویی از دیدار دو وزیر را در کانال رسمی خود در «تلگرام» منتشر کرد این در حالی است که نشست دوجانبه آنها بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است که لاوروف و بن زائد در این دیدار درباره وضعیت سوریه، یمن و لیبی گفتگو کردند.

دو طرف همچنین درباره توسعه تدریجی همکاری‌های دوجانبه سودمند در زمینه‌های مختلف از جمله در بخش‌های صنعت، فناوری‌های پیشرفته، حمل‌ونقل، انرژی، گردشگری و فضای صلح‌آمیز بحث و تبادل نظر کردند.

در جریان این رایزنی‌ها، بر توجه ویژه و متقابل بین مسکو و ابوظبی برای تقویت بیشتر روابط دوستانه بر اساس اعلامیه مشارکت راهبردی بین دو کشور در تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۱۸ تأکید شد.

طرفین بر تمرکز بر حفظ هماهنگی نزدیک بین مسکو و ابوظبی در مجامع مختلف بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت که امارات متحده عربی از ژانویه ۲۰۲۲ عضو غیردائم آن است، تاکید کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258585

مهمترین اخبار ایران و جهان: