نیوز سیتی!
02 خرداد 1402 - 12:02

شیخ نعیم قاسم: رژیم صهیونیستی پیام رزمایش حزب‌الله را دریافت کرد

معاون دبیرکل حزب الله گفت: آن لبنان که از غرب درخواست کمک می‌کرد، هرگز باز نخواهد گشت. ما موافق لبنان قدرتمندی هستیم که با رژیم اشغالگر و هر متجاوزی مقابله می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی در یک نشست سیاسی که حزب الله در منطقه «جبل عامل» در شهر «النبطیه» در جنوب لبنان به مناسبت عید مقاومت و آزادسازی برگزار کرده بود، گفت: مانور نظامی که حزب الله اخیراً برگزار کرد، نخستین مانور در نوع خود و حامل پیام استواری و آمادگی بود. با استواری، پیروزی‌ها محقق شد و آمادگی هم که در مقابل دشمن بازدارندگی ایجاد کرد تا دوران آزادسازی فرا برسد.

شیخ «نعیم قاسم» در ادامه افزود: رژیم صهیونیستی و حامیان آن باید بدانند که مقاومت حزب الله مقاومت گذارایی نیست و ریشه در خاک دارد. مقاومت حزب الله در پی محقق ساختن آزادی و استقلال است و حاضر است برای بازپس گیری سرزمین و احیای معنویات و عزت و کرامت لبنان، هر چه دارد را فدا کند.

وی تصریح کرد: به اعتقاد من، اسرائیلی‌ها پیام این رزمایش را دریافت و آن را درک کردند. عده‌ای در داخل از این رزمایش انتقاد می‌کنند. آن‌ها عادت کرده‌اند که حرف بزنند. ولی چون ما از آزادی بیان حمایت می‌کنیم، پس بگذارید هر چه می‌خواهند بگویند. اما انتقادات مخالفان تأثیری نخواهد داشت و آن‌ها در اصل، هیچ گاه حامی مقاومت نبوده‌اند.

معاون دبیرکل حزب الله تأکید کرد: سلاح مقاومت لبنان برای کسب اهداف سیاسی داخلی نیست، زیرا محبوبیت و جایگاه حزب الله این نقش را ایفا می‌کند، اما این سلاح به خاطر مقاومت است که بدون آن لبنان آزاد نمی‌شد و چه بسا رژیم اشغالگر قصد داشت شهرک‌های صهیونیست‌نشین از آن جدا سازد.

شیخ قاسم ادامه داد: آن لبنان که از غرب درخواست کمک می‌کرد و به دژی برای دفاع از اسرائیل تبدیل شده بود، هرگز باز نخواهد گشت. ما موافق لبنان قدرتمندی هستیم که با رژیم اشغالگر و هر متجاوزی مقابله می‌کند تا فرزندانش در انتخاب خود آزاد باشند و هیچ راه برگشتی در این مورد وجود ندارد. لبنان قوی باید قوی بماند و ما یکی از ستون‌های آن هستیم و انشالله با بقیه لبنانی‌ها به بقای آن کمک خواهیم کرد.

گفتنی است جنبش حزب الله در آستانه بیست و سومین سالگرد آزادی سازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی مانور نظامی بزرگی با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف جهان برگزار کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1232941

مهمترین اخبار ایران و جهان: