نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 03:27

تعداد طلاق‌ها در استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش یافت

بوشهر- استاندار بوشهر با اشاره به افزایش تعداد ازدواج‌ها در این استان گفت: تعداد طلاق‌ها در استان بوشهر ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده چهارشنبه‌شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار داشت: یکی از تلاش‌های دشمنان در جنگ ترکیبی ترویج فرهنگ برهنگی و بدحجابی است.

استاندار بوشهر تصریح کرد: دشمن پس از شکست در اغتشاشات سال گذشته ترویج فرهنگ بدحجابی در دستور کار قرار داده است که خوشبختانه در استان بوشهر نسبت به دیگر نقاط کشور این موضوع کمتر مشاهده می‌شود.

وی شناسایی ریشه این آسیب‌ها را مورد تأکید قرار داد و اضافه کرد: باید شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و افزایش آگاهی جوانان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده به انتخابات پیش‌رو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند پرداخت و گفت: یکی از اهداف دشمن در جنگ ترکیبی کم رنگ شدن حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند و کاهش مشارکت است که باید در این حوزه برای افزایش آگاهی جامعه هدف، برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به رفع آسیب‌های فرهنگی اجتماعی در استان، اظهار داشت: در این راستا مشکلات فرهنگی اجتماعی در قرارگاه‌های عفاف و حجاب، جوانی جمعیت و شورای تأمین استان مورد بررسی قرار می‌گیرد و راهکارهای اساسی برای رفع آنها چاره‌اندیشی، تدوین ارائه می‌شود.

استاندار بوشهر توجه به طرح‌های فرهنگی اجتماعی در حوزه دانش‌آموزان و دانشجویان را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: سال قبل دشمن با تمرکز بر روی قشر نوجوان و جوان اهداف خود را دنبال کرد و آسیب‌هایی به حوزه دانش‌آموزی و دانشجویی وارد شد.

وی از کاهش آمار طلاق در استان بوشهر خبر داد و گفت: طرح‌های مختلف فرهنگی اجتماعی استان بوشهر موفقیت‌آمیز بوده به‌گونه‌ای که آمار ازدواج در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش یافته و آمار طلاق ۳۰ درصد کاهش داشته است.

محمدی‌زاده توجه به ویژه به طرح‌های جوانی جمعیت و ازدواج آسان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: پس از ماه محرم و صفر برنامه‌های ویژه‌ای در استان بوشهر در حوزه ازدواج آسان تدارک دیده شده است و این مهم در حوزه دانشجویی، معلمان، کارکنان دولت و دیگر عرصه‌ها اجرایی می‌شود.

در این نشست از مجموعه کتاب‌های دوره تحکیم سواد تحت عنوان «سپهسالار دریا و آفتاب» زندگینامه شهید نادر مهدوی ویژه استان بوشهر رونمایی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1407563

مهمترین اخبار ایران و جهان: