نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 15:05

با مصوبه کمیسیون تلفیق، 3 درصد از درآمد نفتی کشور به مناطق نفت‌خیز و محروم اختصاص می‌یابد

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، گفت: در کمیسیون تلفیق، پیش‌بینی‌شد تا یک درصد از درآمد صادرات نفت و میعانات و خالص گاز صادراتی، برای مناطق نفت‌خیز و گازخیز و ۲ درصد برای مناطق محروم اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در تشریح جزئیات و مصوبات این کمیسیون، گفت: از مهم‌ترین آرمان‌های انقلاب براساس قانون اساسی و کلام نورانی امامین انقلاب و سیاست‌های کلی، رفع فقر و محرومیت است. دراین‌راستا پیش‌بینی‌شد تا یک درصد از درآمد صادرات نفت و میعانات و خالص گاز صادراتی، برای مناطق نفت‌خیز و گازخیز و ۲ درصد برای مناطق محروم اختصاص یابد.

عزیزی تاکید کرد: همین‌طور ۳ درصد از مجموع اعتبارات کشور برای رفع فقر و محرومیت در بودجه‌های سنواتی در طول این ۵ سال سامان‌دهی می‌شود.

وی ادامه داد: افزایش مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و همین‌طور تعمیم بیمه برای آحاد مردم  از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم، اظهار کرد: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق، تثبیت و تقویت منابع اعتباری قوه قضاییه بود که این خادمان بزرگوار بتوانند هرچه بیشتر به مردم عزیز خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیقف تنفیذ احکام مربوط به ایثارگران عزیز، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و همه ایثارگران بود که به‌خوبی تبیین شد.

عزیزی یادآور شد: در برنامه پیش‌بینی‌شده است که همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به‌طور صددرصد درطول برنامه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات پیدا کنند و زیرساخت‌های آن نیز در برنامه پیش‌بینی‌شده است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، در پایان، گفت: از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق، توجه به اقتصاد دیجیتال است که زیرساخت‌های رسیدگی و تقویت کسب‌وکارهای فضای دیجیتال، پیش‌بینی شده تا جوانان عزیز بتوانند از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند و همین‌طور در زمینه هوش مصنوعی که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده‌است تمام برنامه‌های مربوط به هوش مصنوعی در این برنامه دیده شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1434063

مهمترین اخبار ایران و جهان: