نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 22:20

18 شهردار کشور به سران کشور نامه نوشتند+ متن نامه

شهردار تبریز و 17 شهردار دیگر با امضای نامه‌ای خطاب به سران سه قوه کشور بر ضرورت جرم‌انگاری ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده و حریم شهرها تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به محتوای نامه شهرداران کشور به سران سه قوه اظهار کرد: ساخت و ساز غیرمجاز بزرگترین مشکل کلانشهرها در محدوده و حریم شهری است که نیازمند ورود جدی نهادهای نظارتی و تدوین قوانین سخت‌گیرانه در این حوزه است.  

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در قوانین جزایی کشور، جرم‌انگاری نشده و ضمانت اجرایی مناسبی برای ارعاب سازندگان غیرمجاز وجود ندارد، افزود: متخلفان با سودجویی از این خلا قانونی آسیب‌های جدی به زیست شهری وارد می‌سازند.  

هوشیار شهردار کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: ساخت و ساز غیرمجاز بیشتر در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر اتفاق می‌افتد و به دلیل عدم آگاهی و اطلاع مردم از قوانین شاهد اتفاقات ناگوار در این مناطق هستیم.  

وی اضافه کرد: در همین راستا با همراهی شهرداران ۱۸ شهر کشور خواستار ورود جدی سران سه قوه به موضوع ساخت و ساز غیرمجاز و پیشگیری از اتفاقات ناگوار آتی که امنیت جانی و مالی مردم را به خطر می‌اندازند، داریم.  

هوشیار تأکید کرد: امیدواریم مجلس و دولت با ارائه طرح و لایحه‌ای در این خصوص، موضوع ساخت و ساز غیرمجاز را واحد وصف کیفری دانسته و مرتکبین این نوع ساخت و ساز را مجرم معرفی کنند.

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1432963

مهمترین اخبار ایران و جهان: