نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 17:26

یک‌سوم بیماری‌های قلبی ناشی از کم‌تحرکی است

زنجان-مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: آمار حاکی از آن است که یک‌سوم بیماری‌های قلبی به واسطه کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی افراد رخ می‌دهد.

به گزاشر خبرنگار مهر، جواد بازرگان ظهر چهارشنبه در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های همگانی استان زنجان که با حضور سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی در سالن کنفرانس اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه آمار حاکی از آن است که در حال حاضر ۴۰۰۰ ورزشکار زنجانی در رشته‌های مختلف ورزش‌های همگانی فعالیت دارند، گفت: معتقدیم این آمار باید با توجه به جایگاه ورزش‌های همگانی در جامعه افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه وقتی صحبت از ورزش همگانی به میان می‌آید، این بدان معنی است که ورزش باید با سهولت بیشتری در اختیار مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سبک زندگی انسان‌ها هر روز دستخوش تغییراتی می‌شود، از این رو پرداختن به ورزش همگانی یک ضرورت بوده و باید در عصر حاضر که به عصر زندگی ماشینی شهره است، بیشتر به آن پرداخت.

این مسئول با یادآوری اینکه به هر میزان که دسترسی عموم مردم را به ورزش همگانی تسهیل کنیم، به همان میزان به ایجاد نشاط اجتماعی کمک کرده‌ایم، تصریح کرد: بدون شک اگر جامعه‌ای از بالندگی و نشاط اجتماعی برخوردار باشد، این موضوع حاکی از آن است که در آن جامعه به ورزش همگانی بیش از همه اهمیت داده شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه نپرداختن به امر ورزش به ویژه در حوزه همگانی باعث بروز بیماری‌های مختلف در جامعه خواهد شد، ابراز کرد: نمونه بارز این بیماری‌ها، مشکلات قلبی است که دلیل اصلی این بیماری نیز به موضوعاتی چون کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی بازمی‌گردد، به همین خاطر معتقدیم ورزش همانند یک واکسن، می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کند.

گفتنی است، در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های همگانی استان زنجان، محمدکریم رحیم‌زاده با کسب ۱۹ رأی توانست سکان‌دار این هیئت در استان زنجان باشد. پیش از این هادی شهبازی از سال ۱۴۰۱ تاکنون سرپرستی این هیئت را بر عهده داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406119

مهمترین اخبار ایران و جهان: