نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 11:58

تلفیق ضیافت و سیاحت در نوروز ۱۴۰۲

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه ماه مهمانان بهاری و بهار قرآن گره خورده است، گفت: درواقع می‌توانیم اعلام کنیم ضیافت و سیاحت با هم گره خورده و با نگاه به هم ماه رمضان و عید نوروز برنامه‌ریزی برای میزبانی از مسافران و ترکیب این دو بهار زیبا در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، مهران حسنی معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره آمادگی مازندران برای پذیرایی از مهمانان نوروزی، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد تسهیلات سفر در استان سیاست‌ها و برنامه‌های را به ستادهای شهرستان اعلام کرده و ستادهای شهرستانی براساس این سیاست‌ها، برنامه‌های عملیاتی را پیش‌بینی و اجرا می‌کنند.

 وی با بیان اینکه مازندران مقصد اول سفر کشور است، افزود: طی این مدت برنامه‌ریزی در ارتباط با ستاد سفر صورت گرفته و فعالیت‌های قابل توجهی در دستور کار داریم.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه ظرفیت اقامت در استان یک میلیون و ۲۵۰هزار نفر شب اقامت رسید، اضافه کرد: سال گذشته ظرفیت اقامت در استان یک میلیون و ۲۲۰هزار نفر شب اقامت بوده که در این زمینه چند هتل، اقامتگاه بوم‌گردی و خانه مسافر‌ به ظرفیت اماکن اقامتی استان اضافه شد.

حسنی با اعلام اینکه مازندران آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی است، تصریح کرد: در این زمینه تمام ظرفیت‌های خود را جمع کردیم تا بتوانیم در نوروز ۱۴۰۲ نقش‌آفرینی کنیم.

وی با بیان اینکه ماه مهمانان بهاری و بهار قرآن گره خورده است، اظهار کرد: درواقع می‌توانیم اعلام کنیم ضیافت و سیاحت با هم گره خورده و با نگاه به هم ماه رمضان و عید نوروز برنامه‌ریزی برای میزبانی از مسافران ور ترکیب این دو بهار زیبا در دستور کار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز مجمع عمومی مربوط به انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری استان شکل گرفت، اضافه کرد: این انجمن برای اولین بار شکل دادیم قبلا انجمن صنفی بودند ولی الان انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری براساس ماده ۲۵ آیین‌نامه مصوب هیات وزیران و دستورالعمل ابلاغی ازسوی وزیر گردشگری شکل گرفت .

حسنی گفت: باتوجه به رسات راهنمایان به عنوان سفیران صلح و دوستی، برنامه‌ریزی در بحث آموزش و ارتقای تورهای گردشگری دنبال می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1060663

مهمترین اخبار ایران و جهان: