نیوز سیتی!
24 بهمن 1401 - 00:08

تردد در محورهای هراز و فیروزکوه برقرار است/ لزوم تقویت تجهیزات خدمت‌رسانی

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه تردد در محورهای هراز و فیروزکوه برقرار است، گفت: با توجه به کوهستانی و برف‌گیر بودن شهرستان دماوند، متاسفانه شهرداری‌ها در بحث تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی و نمک‌پاشی با کمبود مواجه هستند و امکانات موجود پاسخ‌گوی نیازها نیست.

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند دقایقی پیش در حاشیه بازدید از ستادهای مدیریت بحران در شهرهای دماوند، کیلان، آبسرد، رودهن و آبعلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت این شهرستان اظهار کرد: تمامی اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط جوی، آماده‌باش ستاد مدیریت بحران برای رفع مشکلات احتمالی، ارائه خدمات مطلوب برای مردم حائز اهمیت است‌، گفت: با تلاش ستاد مدیریت بحران شهرستان دماوند، تمامی محورهای مواصلاتی از جمله هراز و فیروزکوه باز است و تردد در این محورها جریان دارد.

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه برخی از مسیرهای روستاهای منطقه دلیچایی دماوند دچار مشکلاتی است، افزود: در همین راستا فردا عوامل راهداری به منطقه اعزام می‌شوند تا نسبت به بازگشایی مسیرها اقدام کنند.

طاهرخانی در خصوص غیرحضوری شدن مدارس تصریح کرد: با توجه به تداوم بارش برف و برودت هوا، کلیه مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان دماوند فردا دوشنبه ۲۴ بهمن ماه در نوبت صبح غیرحضوری برگزار می‌شود و با توجه به شرایط، تصمیمی برای تعطیلی ادارات این شهرستان نداریم و ادارات طبق روال به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به مشکلات موجود مدیریت بحران در شهرستان دماوند بیان کرد: با توجه به کوهستانی و برف‌گیر بودن شهرستان دماوند، متاسفانه شهرداری‌ها در بحث تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی و نمک‌پاشی با کمبود مواجه هستند و امکانات موجود پاسخ‌گوی نیازها نیست.

فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها اکنون پای کار هستند و در میدان حضور دارند، ادامه داد: جمعیت شهرستان دماوند طی سال‌های اخیر نسبت به سرشماری سال ۱۳۹۵ افزایش داشته و در این راستا، امکانات و تجهیزات بر اساس جمعیت افزایش نداشته است.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: در نظر داریم به منظور تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات برای شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دماوند نشست‌هایی را با استاندار تهران و معاون وزیر کشور برگزار کنیم تا بتوانیم با تقویت امکانات و تجهیزات خدمات‌‌رسانی بهتری به شهروندان داشته باشیم.

وی اضافه کرد: با توجه به تداوم بارش برف و یخ‌زدگی معابر، شهروندان و مسافران از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم، حتماً زنجیر چرخ و لباس گرم به همراه داشته باشند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1035063

مهمترین اخبار ایران و جهان: