نیوز سیتی!
20 بهمن 1402 - 09:46

ساخت نخستین دانشکده و مرکز تحقیقات نفت و گاز حوزه دریای استان‌های شمالی

رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر گفت: مجوز ساخت نخستین دانشکده و مرکز تحقیقات نفت و گاز حوزه دریای استان‌های شمالی را کسب کردیم و این دانشکده تا اواخر اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، احمد رضا ربانی رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر با حضور در ستاد گرامیداشت دهه فجر با بیان اینکه دانشگاه علم و فناوری بهشهر ۳ هزار دانشجو دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۷۶ هیأت علمی داریم و ماموریت ما در رشته‌های فنی و مهندسی است.

وی با اشاره به اینکه پس از انقلاب ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری در دانشگاه‌ها رقم خورد، افزود: رشد و توسعه دانشگاه‌ها و تولیدات فناورانه ارتقا یافت.

رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر بیان کرد: مهم‌ترین راهبردی که در دانشگاه‌ها در رأس فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انتخاب کردیم جهاد تبیین و روشنگری بود.

ربانی با اشاره به اینکه  اولین دانشگاهی بودیم که در اوضاع ناآرام جهاد تبیین را با حضور اساتید پیگیری کردیم، گفت: در مقوله آموزش و پژوهش پیشرفت‌های خوبی داشتیم،در دانشگاه علم و فناوری بهشهر رشد و توسعه دانشگاه را با متناسب با نیازهای منطقه قرار دادیم.

ربانی یادآور شد: مجوز ساخت نخستین دانشکده و مرکز تحقیقات نفت و گاز حوزه دریای استان‌های شمالی را کسب کردیم و این دانشکده تا اواخر اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث اقتصاد دریامحور یکی از موضوعات مهم است، خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ هزار پست خالی در مباحث مختلف علوم دریایی وجود دارد و تقویت دانشکده علوم دریایی و راه‌اندازی رشته‌های مرتبط از مهم‌ترین ماموریت ما پس از نفت است.

رئیس دانشگاه علم و فناوری بهشهر با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم بحث محیط زیست در منطقه است، تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی دانشکده محیط زیست در منطقه هستیم.

ربانی یادآور شد:  در سال‌جاری برای دومین بار وارد رتبه بندی بین‌المللی یورپ‌ شدیم که در این رتبه‌بندی حدود ۳ هزار دانشگاه معتبر جهانی بر مبنای عملکرد عملی لیست شده‌اند و دانشگاه علم و فناوری بهشهر در این جایگاه قرار گرفته است.

وی به برگزاری کنفرانس‌های متعدد علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه نهمین کنگره بین‌المللی فناوری و مدیریت انرژی را داریم که اساتید خارجی در این کنگره حضور دارند.

ربانی از افزایش ۴۰درصدی اعضای هیأت علمی طی سال جاری خبر داد و افزود: در اسفند ماه سومین همایش ملی بیوانفورماتیک در این دانشگاه برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1665819

مهمترین اخبار ایران و جهان: