نیوز سیتی!
23 بهمن 1402 - 14:01

برگزاری جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ترکمنستان

مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران در ترکمنستان با حضور جمع کثیری از سفرا، دیپلمات‌های ارشد، نمایندگان دفاتر سازمان‌های بین‌المللی و وابستگان نظامی مقیم این کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراسم جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد با حضور«رشید مردوف» وزیر امور خارجه ترکمنستان و جمع کثیری از سفرا، دیپلمات‌های ارشد، نمایندگان دفاتر سازمان‌های بین‌المللی و وابستگان نظامی مقیم این کشور برگزار شد.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این مراسم که با پخش سرود ملی ایران و ترکمنستان آغاز شد، ضمن قرائت پیامی ‌به زبان فارسی و تقدیم سلام رئیس‌جمهور محترم و رئیس محترم مجلس خلق ترکمنستان به دولت و ملت ایران، رابطه میان دو کشور را رابطه برادری توصیف و بر عزم دولت ترکمنستان بر گسترش همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

«علی مجتبی روزبهانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز در این مراسم با برشمردن مراودات و تعاملات گسترده سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی، تجاری و اقتصادی میان دو کشور در سال‌های اخیر، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران رابطه با ترکمنستان را رابطه خویشاوندی می‌داند و گسترش هرچه بیشتر روابط با عشق‌آباد را دنبال می‌کند.

خاطرنشان می‌شود در هفدهمین کمیسیون اقتصادی ایران و ترکمنستان که ماه گذشته به میزبانی عشق‌آباد برگزار شد، طرفین در خصوص گسترش روابط تجاری، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی به توافقات مهمی دست یافتند که این توافقات اکنون در فرآیند اجرا و پیگیری قرار دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1668963

مهمترین اخبار ایران و جهان: