نیوز سیتی!
08 بهمن 1402 - 08:55

عمارت تاریخی «سپهدار قزوین» برای ۱۰ سال گالری نمایش آثار هنرمندان شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از اختصاص عمارت تاریخی «سپهدار قزوین» برای استفاده نمایشگاهی و برپایی گالری آثار هنرمندان خبر داد.

حسین براتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، از اختصاص عمارت تاریخی «سپهدار قزوین» برای استفاده نمایشگاهی و برپایی گالری آثار هنرمندان خبر داد و اظهار کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با مساعدت و دستور استاندار قزوین در خصوص توجه به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی استان قزوین، موضوعی مطرح شد که مورد تصویب و موافقت قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس توافق صورت گرفته، عمارت تاریخی سپهدار قزوین که متعلق به سازمان جهاد کشاورزی است به منظور استفاده نمایشگاهی و با هدف تقویت حوزه فرهنگ و هنر استان و برپایی گالری هنری، به مدت ۱۰ سال در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برای عملیاتی سازی این اقدام، در جلسه مذکور عنوان شد تا این موضوع در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار بگیرد و آماده بهره‌برداری شود، لذا در حال انجام هماهنگی های لازم برای اجرایی سازی این اتفاق هستیم تا در اسرع زمان این فضای مناسب به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان اضافه شود تا در جهت استفاده نمایشگاهی و برپایی گالری هنرمندان استان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

وجود مضایق جدی در بخش فضاهای فرهنگی و هنری قزوین

براتی اذعان کرد: یکی از مضایق جدی موجود در حوزه فرهنگی و هنری سطح استان، کمبود فضاهای فرهنگی مناسب است و ضرورت دارد در این خصوص تدابیر لازم صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی زیرساخت های فرهنگی و هنری استان باشیم.

این مسوول خاطرنشان کرد: استاندار قزوین در راستای هم افزایی دستگاه‌های اجرایی استان بر استفاده از ظرفیت‌های موجود تاکید دارند تا بتوان نواقص کنونی در بخش‌های مختلف را برطرف کرد.

وی ادامه داد: با همین نگاه و رویکرد ساختمان تاریخی سپهدار قزوین در اختیار حوزه فرهنگ و هنر استان قرار گرفت تا برطرف کننده بخشی از نواقص و کسری‌های موجود در این حوزه باشد.

ارتقاء کمی و کیفی فضاهای فرهنگی از مطالبات جدی هنرمندان قزوینی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: یکی از مطالبات جدی فعالان و هنرمندان حوزه فرهنگی و هنری استان بحث ارتقاء کمی و کیفی فضاهای فرهنگی استان است که باید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین نسبت به پاسخگویی به این مطالبه، حساسیت و توجه نشان دهد.

براتی در پایان گفت: خوشبختانه با مساعدت استاندار قزوین این اقدام مبارک برای اهالی فرهنگ و هنر استان شکل گرفت و امیدواریم با فضایی که در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت، رشد کمی و کیفی فرهنگی و هنری استان را شاهد باشیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1651563

مهمترین اخبار ایران و جهان: