نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 14:04

وحدت کرمانشاه مرهون مجاهدت علما و مردم منطقه است

نماینده ولی فقیه دراستان کرمانشاه گفت: وحدت بالای استان کرمانشاه مرهون مجاهدت علما و مردم شریف منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه امروز در دیدار با شورای روحانیت اهل سنت کرمانشاه، بر حفظ وحدت به عنوان یک آموزه الهی تأکید شد.

وی گفت: بحث وحدت بین مذاهب کشور یک راهبرد بزرگ الهی و همه جانبه است زیرا امامین انقلاب هرگز به وحدت به عنوان موضوعی سیاسی نگاه نکرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه افزود: ما محوری بسیار مهم داریم و آن وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) است که وجود شریفشان مرکز وحدت بین مسلمین است، لذاجای هیچ تردیدی نسیت که هر جا اثری از اختلاف بین مسلمین دیده می‌شود فقط از طرف دشمنان صورت  می‌پذیرد زیرا آنان می‌خواهند به اساس توحید لطمه بزنند. 

وی یادآور شد: به همین جهت همه دیدیم رهبر معظم انقلاب در بخش‌هایی که فتنه‌گری از سوی دشمنان بود روشنگری فرمودند و اصطلاح شیعه انگلیسی را مطرح کردند یعنی کسانی که در این زمینه فعال هستند مستقیم از سوی دربار انگلستان بودجه هایشان تأمین می‌شود، در مقابل آن سنی آمریکایی را اعلام فرمودند که از طرف آمریکا ارتزاق می‌شدند، مثل داعش که رسوای عالم شدند و مجروهین آن‌ها در بیمارستان‌های اسرائیل درمان می‌شدند، لذا این‌ها هیچگاه سنی نیستند  زیرا کسی که به سنت پیامبر (ص) اعتقاد دارد هرگز جنایت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به وحدت مطلوب و بالای استان کرمانشاه، یادآور شد: خداوند متعال را شاکریم که به برکت علمای ارزشمند استان وحدت در استان کرمانشاه مثال‌زدنی است و این که شهدای عزیز اهل سنت در کنار شهدای شیعه گواه روشنی این وحدت مثال‌زدنی است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551263

مهمترین اخبار ایران و جهان: