نیوز سیتی!
25 آبان 1402 - 09:54

پدر علم سم‌شناسی ایران: برای خدمت به مجرومان شیمیایی به ایران بازگشتم

پدر علم سم‌شناسی ایران گفت: سال ۱۳۶۰ با شروع جنگ، برای انجام وظیفه و خدمت به مجروحان شیمیایی به ایران بر گشتم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی شب گذشته در دیدار با پروفسور بلالی مود پدر علم سم شناسی ایران اظهارداشت: پروفسور بلالی مود در حالی که با بهترین رتبه علمی در یکی از دانشگاه های معتبر انگلستان تدریس می کرد، برای خدمت به مجروحان شیمیایی در سال ۱۳۶۰ به ایران برگشت.

وی با اشاره به اینکه وی انسانی با صفای دل و بی ریاست که صادقانه صحبت و خدمت می کند، افزود: پروفسور بلالی مود نه تنها گنجینه ای علمی است بلکه ذخیره ای از آداب و رسوم این منطقه نیزاست.

 برای انجام وظیفه و خدمت به مجروحان شیمیایی  به ایران برگشتم

پدر علم سم شناسی ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه سال ۱۳۶۰ با شروع جنگ، برای انجام وظیفه و خدمت به مجروحان شیمیایی به ایران بر گشتم، به بخش هایی از زندگی خود اشاره کرد و اظهار داشت: از زمان تحصیل علاقه بسیاری به شیمی و معلمی در من ایجاد شد به طوری که از سال ۱۳۳۸ که کلاس پنجم دبیرستان بودم ، تدریس به دانش آموزان را شروع کردم و چون به دبیری شیمی نمی توانستم قناعت کنم، در کنکور پزشکی شرکت کردم و در رشته پزشکی دانشگاه تهران همزمان با تحصیل در سال سوم رشته شیمی، در رشته پزشکی نیز ادامه  تحصیل دادم.

وی با اشاره به اینکه از شیمی استفاده فراوانی در پزشکی کرده ام، افزود: چون دنبال تحصیل در رشته ای بودم که در آن از شیمی در پزشکی استفاده کنم، در رشته سم شناسی بالینی ادامه تحصیل دادم.

پروفسور بلالی مود با بیان اینکه در زمینه کاربرد سم شناسی در کشاورزی هم کارهایی انجام داده ام، تصریح کرد: با شروع جنگ در سال ۱۳۶۰ در حالی که در یکی از دانشگاه های معتبر انگلیس تدریس می کردم، برای انجام وظیفه به همراه همسر و دو فرزندم به ایران برگشتم تا به مجروحان شیمیایی خدمت کنم.

پدر علم سم شناسی ایران با اشاره به تعدادی از تالیفاتش، کتاب «از لاهه تا مود» که در آن گوشه های از زندگی وی به رشته تحریر در آمده را به استاندار خراسان جنوبی اهدا کرد.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573819

مهمترین اخبار ایران و جهان: