نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 09:27

تخلفات اصناف در آذربایجان‌غربی ۲هزار میلیاردی شد!

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت:در ۸ ماهه سال جاری تعداد بیش از ۶هزار پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ایرج مرندی معاون نظارت و بازرسی اداره ‌کل صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا پایان آبان ماه در راستای نظارت و کنترل عملکرد واحد‌های صنفی و غیر صنفی در استان ۴۸ هزار و ۸۰۳ مورد بازرسی از این واحد‌ها در سطح تولید، توزیع، عرضه و خدمات انجام شده است.

وی افزود: بازرسی‌های انجام شده از واحد‌های صنفی و غیر صنفی استان در بازه زمانی ۸ ماهه نخست سال جاری منتج به تشکیل ۶ هزار و ۳۸۸ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۷۹۳ میلیارد ریال شده است که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح استان ارجاع گردیده است.

معاون نظارت و بازرسی صمت آذربایجان‌غربی با بیان این مطلب که هم اکنون شاهد آرامش نسبی در بازار لاستیک هستیم گفت: در هشت ماه گذشته ۱۱۶۹ بازرسی در حوزه لاستیک انجام گردیده که منجر به تشکیل ۱۵۷ فقره پرونده نعزیراتی به ارزش ۳۰۴ میلیارد و ۷۷۳ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۲۵۸ ریال گردیده است.

مرندی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۷۳ مورد بازرسی از شرکت‌های وارد کننده انجام شد که ۱۴۷ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۸ هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال برای شرکت‌های متخلف تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد: در راستای رسیدگی به پرونده‌های وارد کننده‌هایی که از ارز دولتی برای واردات کالا‌های مورد نیاز استفاده کرده بودند ۱۲۴ فقر پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۱۴ هزار و ۹۲۳ میلیارد ریال در ۸ ماهه نخست امسال تشکیل گردیده است.

مرندی با اشاره به وضعیت خوب استان در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در حوزه مبارزه با کالای قاچاق در مقایسه با سایر استان‌ها با ۲ هزار و ۹۳۸ مورد بازرسی رتبه نهم، در خصوص تشکیل پرونده با ۲۹۴ فقره پرونده تخلف قاچاق رتبه سوم و در خصوص ارزش ریالی تقریبی ۱۵ تریلیون رتبه اول کشوری را کسب نموده است.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1591919

مهمترین اخبار ایران و جهان: