نیوز سیتی!
28 آذر 1402 - 20:09

روابط‌عمومی‌ها از مهم‌ترین ارکان جهاد تبیین هستند

سرپرست اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم گفت: امروز روابط‌عمومی‌ها از مهم‌ترین ارکان یک دستگاه اجرایی محسوب‌ می‌شوند که در فریضه جهاد تبیین نقش حیاتی دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌عمومی استانداری قم، علی اقبالی امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان قم که در سالن کرامت برگزار شد، اظهار داشت: امروز روابط‌عمومی‌ها از مهم‌ترین ارکان یک دستگاه اجرایی محسوب‌ می‌شوند که در فریضه جهاد تبیین نقش حیاتی دارند.

وی ادامه داد: متأسفانه در استان قم در شرایطی هستیم که خبرنگاران از عملکرد روابط‌عمومی‌ها بسیار انتقاد دارند و گزارش‌هایی از عدم پاسخگویی آن‌ها برای ما ارسال شده است.

سرپرست اداره‌ کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم تصریح کرد: رهبر انقلاب معتقد هستند که زبان گویای دولت دچار ضعف‌هایی است که باید برطرف شود، ما روابط‌عمومی‌ها موظف هستیم دستاوردهای دولت را برای مردم تبیین کنیم.

اقبالی خاطرنشان کرد: روابط‌عمومی‌ها در مرحله اول اقدام به ایجاد یک کانال اطلاع رسانی در ایتا و اخبار خود را در آن کانال منتشر کنند، همچنین لازم است به تازگی خبر هم توجه شود و بلافاصله بعد از رویداد موضوعی خبر آن را منتشر کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها با یک نگاه با رسانه‌ها تعامل داشته باشند، تأکید کرد: متأسفانه در گزارش‌هایی که به دست ما رسیده برخی ادارات در دعوت و تعامل با رسانه‌ها نگاه گزینشی دارند که در دولت حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی این موضوع نباید رخ دهد.

اقبالی با بیان اینکه نگاه به روابط‌عمومی‌ها باید تغییر پیدا کند، عنوان کرد: ما مطلع هستیم که روابط‌عمومی‌ها از نظر نیرو و تجهیزات دچار کمبود‌هایی هستند، اما چاره‌ای نداریم که خودمان در جایی که هستیم آنجا را تبدیل به جایگاهی مطلوب کنیم. بنده معتقد هستم نگاه منفی و نامحرمانه‌ای که برخی مدیران دستگاه‌ها به روابط‌عمومی خود دارند را از بین ببریم‌.

وی در پایان گفت: درب اتاق بنده به روی همه مدیران روابط‌عمومی‌ها باز است و آماده شنیدن انتقادات و پیشنهادات شما هستم، ما در کنار یکدیگر زبان گویای دولت را تقویت کنیم.

پایان پیام/78030

منبع: فارس
شناسه خبر: 1609819

مهمترین اخبار ایران و جهان: