نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 14:08

آیین خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا(ع) امروز ساعت 18:30 برگزار می شود

مراسم آیینی خطبه‌خوانی شب شهادت امام هشتم(ع)، از ساعت18:30 امشب برگزار می‌شود و با تدابیر اتخاد شده، نه تنها جمعیت کثیری از زائران و مجاوران، بلکه عموم عاشقان امام رضا(ع) در سراسر ایران و جهان می‌توانند مهمان این مراسم باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با هدف مردمی‌سازی آیین‌های عزاداری حرم مطهر و فراهم کردن امکان مشارکت بیشتر زائران و مجاوران، مراسم خطبه‌خوانی امسال نیز در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود تا جمعیت بیشتری امکان حضور در آن را داشته باشند.

همچنین این مراسم به صورت زنده برای عموم علاقه‌مندان و از طریق شبکه‌های مختلف صداوسیما و فضای مجازی پخش خواهد شد تا همه علاقه‌مندانی که توفیق حضور فیزیکی در این آیین را نداشته‌اند نیز بتوانند به صورت مجازی با عزاداران حاضر در این مراسم همراه باشند.

جزئیات مراسم

آئین خطبه خوانی حرم مطهر رضوی از ساعت۱۸:۳۰ در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می شود و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت. این مراسم آیینی، که همچون سایر مراسم دهه آخر ماه صفر امسال به شعار «آرام جان‌ها» مزین است، با قرائت آیات نورانی کلام الله وحی توسط جلیل اشرفی از قاریان برجسته حرم مطهر رضوی در صحن پیامبر اعظم(ص) آغاز می‌شود و با سخنرانی تولیت آستان قدس رضوی و ذکر مصیبت ذاکر اهل بیت(ع)، حاج مهدی رسولی ادامه می‌یابد.

بخش اصلی این آیین، شمع‌گردانی خادمان حرم و قرائت خطبه شب شهادت است که با خطبه‌خوانی حجت الاسلام و المسلمین جعفر اسلامی و مداحی حاج احمد ابراهیمی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500119

مهمترین اخبار ایران و جهان: