نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 11:11

مشارکت ۳۴ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری در طرح ملی کالابرگ

شهرکرد_مدیرکل تعاون تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۳۴ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری در طرح ملی کالابرگ مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مولوی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیک مطلوب بوده و طبق بررسی‌های انجام شده در طرح ملی کالابرگ الکترونیک، ۳۴ هزار خانوار مشارکت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه خانوارهایی که ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند، اگر ۲۰۰ هزار تومان را از این سبد ۱۱ قلمی در کالا برگ خریداری کنند تصریح کرد: مابالتفاوت تورمی توسط دولت پرداخت می‌شود ضمن اینکه ۱۱ قلم کالا در سبد ثابت و مبنای قیمت بر پایه سال گذشته است.

مولوی بیان داشت: مردم اگر ۲۰۰ هزار تومان از این ۱۱ قلم کالا را خریداری کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار جدید به آن‌ها اضافه می‌شود؛ مشروط به اینکه دوباره از این ۱۱ قلم خریداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، گوشت، مرغ، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، قند، شکر و ماست پرچرب، ۱۱ قلم کالایی هستند که در قالب این طرح به صورت کالابرگی قابلیت توزیع دارند.

مولوی اذعان داشت: برای اجرای این طرح در استان ۱۳۵ فروشگاه زنجیره‌ای و یک‌هزار و ۶۰۹ فروشگاه خرد فعال شده و در مابقی مناطق استان نیز در صورت تمایل فروشگاه‌ها، این طرح اجرایی می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1497863

مهمترین اخبار ایران و جهان: