نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 22:58

جمع‌آوری حدود ۳۴۸۰ انشعاب غیرمجاز در اهواز

اهواز مدیر آب و فاضلاب کلان‌شهر اهواز از شناسایی و جمع‌آوری ۳ هزار و ۴۷۸ فقره انشعاب غیر مجاز در پنج ماهه نخست سال خبر داد.

افشین حاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: استفاده از انشعاب غیرمجاز، باعث افزایش هدر رفت آب و اختلال در فشار شبکه توزیع می‌شود، همچنین هدر رفت آب معمولاً ناشی از شکستگی‌ها و انشعابات غیرمجاز بوده که سهم انشعابات غیر مجاز و اعمال تخلف در کنتورهای آب بسیار زیاد و ضررده است.

وی با اشاره به صرفه‌جویی بیش از ۴۲۲ هزار و ۱۶۵ مترمکعب آب گفت: جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز در صرفه‌جویی و جلوگیری از هدر رفت آب نیز تأثیر بسزایی داشته است.

حاتمی بیان کرد: از مهمترین رسالت‌های مجموعه آبفای اهواز توزیع آب شرب بهداشتی و پایدار با فشار مطلوب میان شهروندان است که در این راستا هرگونه تخلف در نصب انشعاب غیرمجاز شناسایی و جمع‌آوری خواهد شد.

مدیر آبفای اهواز با بیان اینکه ورود آلودگی، ایجاد نوسان در شبکه توزیع و کاهش فشار آب از مهمترین آثار منفی نصب انشعاب‌های غیرمجاز است، اظهار کرد: شبکه اصلی آب در اهواز از نظر شاخص‌های کیفی شرایط مطلوبی دارد ولی وقتی انشعاب غیرمجاز بر روی شبکه نصب می‌شود، پس از مکش آب توسط پمپ‌ها به دلیل استاندارد نبودن انشعاب، آلودگی وارد خطوط شده و شبکه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۴۸۲ مورد اعمال تخلف در کنتورهای آب شناسایی شد، گفت: همه این کنتورها نیز شناسایی و جمع‌آوری شدند.

حاتمی یادآور شد: از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز و یا دستکاری کنتورهای آب مراتب را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ١٢٢ به مجموعه آبفای اهواز اطلاع دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1483819

مهمترین اخبار ایران و جهان: