نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 10:39

آحاد جامعه در قبال حمایت از تولیدات داخلی مسئولیت دارند

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن اشاره به راهکارهای حمایت کالاهای تولید ایران، گفت: آحاد جامعه و مردم در قبال حمایت از تولید داخلی مسئولیت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی صبح شنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مصلای سمنان برگزار شد ضمن بیان اینکه آفت اقتصاد یک کشور، مصرف گرایی است، تاکید کرد: رواج مصرف گرایی پایه‌های اقتصاد خانواده را سست خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت تحکیم اقتصاد درون کشورمان با ترویج فرهنگ قناعت و دوری از تجمل‌گرایی، ابراز کرد: آحاد جامعه با پرهیز از تجمل‌گرایی می‌توانند به همه بخش‌های کشورمان کمک کنند.

امام جمعه سمنان خواستار توجه به شعار سال ۱۴۰۲ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی شد و گفت: یکی از راهکارهای رونق دادن به تولید داخل، حمایت از آن است.

مطیعی با بیان اینکه آحاد جامعه و مردم در قبال حمایت از تولید داخلی مسئولیت دارند، بیان کرد: خرید کالای ایرانی می‌تواند به اقتصاد درون کشورمان کمک کند همچنین کارخانه‌ها را ارتقا می‌بخشد و در نهایت به اشتغال کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اقداماتی که دولت باید صورت دهد دوری از خام فروشی است، افزود: بسیاری از ظرفیت‌های ما هستند که به صورت خام عرضه می‌شوند در صورتی که فرآوری آنها می‌تواند نفع بسیاری را به دنبال داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد اما دولتمردان برای رفع مشکلات در حال کوشش هستند، گفت: نباید تلاش‌های دولت را نادیده گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1164063

مهمترین اخبار ایران و جهان: