نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 18:46

راهپیمایی روز جهانی قدس پیام‌های بزرگی برای جهان دارد

بوشهر- مدیر مرکز اسلامی استان بوشهر گفت: حضور گسترده مردم مسلمان راهپیمایی روز جهانی قدس پیام‌های بزرگی برای جهان دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محسن یمینی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با ائمه جمعه اهل سنت شمال استان بوشهر اظهار داشت: متأسفانه اقدامات تحریک برانگیزی که رژیم صهیونیستی، هتک حرمتی که نسبت به قدس شریف و بیت المقدس انجام می‌دهد قلب همه مسلمانان را آزرده می‌کند.

وی اضافه کرد: قبله اول مسلمانان زیر پای صهیونیست‌هایی است که ظالم و ستمگر هستند. محیط مقدس را آلوده می‌کنند، به مسلمانان توهین می‌کنند، به عزت و احترام یک میلیارد و اندی مسلمان توهین می‌کنند.

مدیر مرکز اسلامی استان بوشهر افزود: یک ملت با این عظمت و قدرت، بخشی از قلب جهان اسلام محل تاخت و تاز صهیونیست‌ها شده است. ان شاءالله دارند گور خودشان را می کَنند.

یمینی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد صهیونیست‌ها آن گروهی از یهود هستند که فساد و تباهی ایجاد می‌کند و این فساد و تباهی که ایجاد می‌کنند ان شاءالله روزی دامن خودشان را خواهد گرفت.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمود: «آن ها ۲۵ سال آینده را نخواهند دید». چند روز قبل فرمود: «گفتیم ۲۵ سال آینده، ولی خودشان عجله دارند و می‌خواهند زودتر خود را از بین ببرند». وضعیت خاص و اسف باری است که سرزمین‌های اشغالی در فسطین دارند و عده زیادی از مردم فلسطین را از آن سرزمین‌ها اخراج کرده اند.

مدیر مرکز اسلامی خاطر نشان کرد: یک میلیارد و اندی مسلمان در جهان وجود دارد، اگر هر فرد مسلمان سطل آبی بر روی سر اسر ائیل بریزد اسرائیل را آب می‌برد. اسرائیل قدرتی نیست که همه مسلمانان حریف او نشوند. این کاری که صورت گرفته و اتحاد و همدلی ایجاد شده است و همچنین کمکی که جمهوری اسلامی به فلسطین کرده، دست آنان را پر کرده است.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل موشکی می‌زند در قبال آن ده‌ها موشک به سمت تل آویو و مناطق دیگر از اسرائیل شلیک می‌شود. و یک بازدارندگی خوبی ایجاد شده است.

حجت الاسلام یمینی به عادی سازی روابط کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اگر همه جهان اسلام با هم متحد شوند و ارتباط جدیدی که دولت عربستان برقرار کرده و به سمت ایران تمایل پیدا کرده است و ارتباطی که دارد ایجاد می‌شود، به واسطه این می‌شود همدلی و همراهی‌ها در جهان اسلام بیشتر شود. و هیچکدام از کشورهای اسلامی به خود اجازه نمی‌دهند، بخواهند با اسرائیل عادی سازی روابط داشته باشند.

وی بیان کرد: کسی که قبله اول مسلمانان را لگد مال می‌کند و مسلمانان را می‌کشد و به آنها بی احترامی می‌کند، پیر و جوان، زن مرد مسلمان را بازداشت می‌کند و هزاران فلسطینی مظلوم را در زندان‌های اسرائیل سال‌های سال حبس می‌کند، ظلم بزرگی است که عادی سازی روابط صورت بگیرد. اتحاد و همدلی مسلمانان را می‌طلبد و این امری شدنی است. مسلمانان در کنار هم باشند و چاره اندیشی نمایند.

مدیر مرکز اسلامی بوشهر گفت: یکی از کارهای کوچکی که مسلمانان می‌توانند انجام دهند شرکت در راهپیمایی روز قدس است. دیگر کشورها حتی برخی کشورهای اروپایی متوجه شده اند و در راهپیمایی‌ها و نشست‌ها شرکت می‌کنند برای آنکه اسرائیل را محکوم کنند و از آرمان فلسطین و قدس شریف دفاع نمایند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1141763

مهمترین اخبار ایران و جهان: