نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 14:15

۱۲۰ میلیارد تومان برای طرح‌های فرهنگی ساحل هزینه می‌شود

ساری- معاون استاندار مازندران با بیان این که تابستان امسال ۱۲۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های فرهنگی در سواحل هزینه می شود، گفت: سال قبل ۱۷ میلیارد تومان تخصیص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی ظهر چهارشنبه در جلسه کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران در سالن کوثر سپاه کربلا با اشاره به عزم قاطع دولت برای ساماندهی سواحل اظهار کرد: باتوجه به خدمات دهی ملی مازندران در عرصه گردشگری باید نگرش ملی به ظرفیت‌های این استان حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه باوجود فرهنگ‌های مختلف و گردشگران متعدد در سواحل، مسائل اجتماعی استان دچار آسیب شده است، تصریح کرد: در بخش بودجه سواحل کوتاهی نکردیم و با نمایندگان مجلس در این زمینه رایزنی‌های زیادی انجام شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه در گذشته طرح‌های دریا در سواحل کوتاه مدت بوده است، گفت: تمام پلاژداران و صاحبان شهرک‌های خصوصی در سواحل باید مسئولیت اجرای طرح‌های فرهنگی و مدیریتی در حوزه استحفاظی خود را بپذیرند.

این مسئول از رایزنی استانداری با وزارت کشور برای تأمین اعتبارات طرح‌های دریا خبر داد و افزود: با هماهنگی سازمان اجتماعی وزارت کشور ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار امسال برای ساماندهی سواحل دریا به مازندران اختصاص می‌یابد.

سلگی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان برای سواحل تخصیص یافته بود، گفت: با پرداخت بدهی به موقع حقوق ناجیان، غریق در سواحل استان به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی با اعلام اینکه امسال مسئولیت نجات غریق با هلال احمر است، ادامه داد: نشست با ناجیان غریق و فرمانداران به‌زودی در غرب استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا نیز از آمادگی ۲۵ گروه جهادی فرهنگی برای اجرای برنامه در سواحل و تفرجگاه‌های استان در سال جاری خبر داد.

سعید آهنگر بر لزوم ایجاد وحدت در اجرای بهتر طرح‌های فرهنگی در سواحل تاکید کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268187

مهمترین اخبار ایران و جهان: