نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 14:02

کشف ۵۳ راس دام قاچاق در شاهرود/ راننده دستگیر شد

شاهرود- فرمانده انتظامی شاهرود از کشف ۵۳ راس دام قاچاق با همکاری پلیس راه آهن شمال شرق خبر داد و گفت: در این راستا راننده خاطی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه پلیس راه آهن شمال شرق هنگام گشت زنی در محدوده خطوط ریلی به یک کامیون حاوی احشام مشکوک شدند، ابراز داشت: بررسی‌ها حاکی از حمل غیرقانونی احشام در بار این کامیون بود، لذا خودرو در وهله نخست توقیف شد.

وی ضمن بیان اینکه صحبت‌های متناقض راننده و نداشتن مجوز باعث شد تا شک مأموران به قاچاق به یقین تبدیل شود، افزود: طبق گفته راننده این محموله از شهرهای شمالی بارگیری و به مقصد یزد در حرکت بود که شاهرود زمین گیر شد.

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه در راستای مقابله با قاچاق این ۵۳ رأس دام به اداره دامپزشکی تحویل داده شده است، ابراز داشت: برای جلوگیری از انتقال بیماری مشترک بین انسان و دام هر گونه جا به جایی دام زنده یا محصولات مرتبط با سلامت نیازمند داشتن مجوزهای قانونی از ارگان‌های مربوط است.

کریمی ضمن بیان اینکه با توجه به محرز شدن قاچاق راننده مقصر شناخته شد، تصریح کرد: فرد متهم دستگیر و برای مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی ضمن بیان اینکه در این پرونده پلیس امنیت اقتصادی و پلیس راه آهن شمال شرق همکاری خوبی داشتند، اضافه کرد: ارزش بار این محموله طبق نظر کارشناسان دامپزشکی یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213643

مهمترین اخبار ایران و جهان: