نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 15:41

پیگیر حل مشکلات ارزی سازمان انتقال خون خواهم بود

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر رفع مشکلات سازمان انتقال خون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی شهریاری، در اجلاس مدیران کل انتقال خون سراسر کشور، حیات بیماران را وابسته به انتقال خون سالم و سریع دانست و گفت: تا جایی که بتوانیم از سازمان انتقال خون حمایت می‌کنیم.

وی ضمن تشکر از خدمات سازمان انتقال خون برای تأمین نیاز بیماران، افزود: فرآیندها و دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون از قبیل تأمین کیسه خون فیلتردار برای برخی از بیماران اهمیت حیاتی دارد. به عنوان مثال، مرگ و میر پس از عمل قلب و عروق با استفاده از کیسه‌های خون فیلتردار از ۶ مورد به ۳ مورد تقلیل پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مسئولانی که برای رفع موانع سازمان انتقال خون توجیه نیستند، دیدگاهشان با ما فرق می‌کند و برداشت‌های متفاوتی دارند که باید قانع شوند.

شهریاری از همراهی و نگاه مثبت سازمان برنامه و بودجه نسبت به نیازهای سازمان انتقال خون خبر داد و افزود: مسائل مربوط به مشکلات ارزی سازمان انتقال خون را نیز از طریق بانک مرکزی و مسئولان مربوطه پیگیری خواهم کرد.

وی با اشاره به سختی کار انتقال خون و نیاز به مراکز انتقال خون در برخی از استان‌ها، ادامه داد: می‌توان از ظرفیت‌های سازمان‌های دیگر برای تأمین اتوبوس‌های سیار انتقال خون استفاده کرد و در زمینه بودجه نیز امیدواریم در سال جاری و در سال ۱۴۰۳ وضعیت بهتری را برای سازمان انتقال خون شاهد باشیم و شاید بتوان از مجمع خیرین سلامت نیز برای حمایت از این سازمان کمک گرفت.

شهریاری با اشاره به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به برخی تجهیزات مصرفی اصلی سازمان انتقال خون و تخفیف‌های گمرکی و تسهیلات ارزش افزوده، گفت: امیدوارم شاهد رفع مشکلات سازمان انتقال خون برای خدمت رسانی به مردم باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1235743

مهمترین اخبار ایران و جهان: