نیوز سیتی!
16 خرداد 1402 - 10:43

فارس‌من | عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس: طرح جدیدی برای عملیاتی‌تر شدن نظارت‌های هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در حال بررسی است

جمعی از مخاطبین خبرگزاری فارس با ثبت پویشی خواستار تقویت جایگاه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شدند که عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس در این باره گفت: هم اکنون طرحی در کارگروه ویژه‌ای برای ارائه به صحن در حال بررسی است، این طرح جایگاه هیأت نظارت بر نمایندگان را تقویت و نظارت آن را جدی‌تر و عملیاتی‌تر می‌کند.

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: مخاطبان خبرگزاری فارس با ایجاد پویشی با عنوان«ضرورت اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان» خواستار اصلاح قانون نظارت بر رفتار نمایندگان شدند. در متن این پویش آمده که «قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس که از سال 91 تدوین شده و در جریان اجرا در ادوار گذشته مجلس نشان داد که کارایی لازم را ندارد و نیاز به اصلاح دارد از مجلس انقلابی درخواست داریم این قانون را اصلاح کند.»

سردبیر این پویش در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس می‌گوید: رفتارهای نسنجیده و چالشی برخی از نمایندگان مجلس در برهه‌های حساس در این چند سال بحث‌هایی را در سطح جامعه به وجود آورد و مردم نسبت به برخورد با نمایندگان خاطی مطالباتی را دارند. 

وی ادامه داد: با وجود قانون نظارت بر رفتار نمایندگان اما همچنان شاهد آن هستیم که برخی از نمایندگان رفتارهای خارج از شئون نمایندگی انجام می‌دهند. نیاز است با توجه به عملکرد ضعیف هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و وجود برخی ابهامات و تناقضات در قانون نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی این قانون اصلاح شود. مجلس شورای اسلامی مورد ملت است و اگر اقداماتی در جهت کاهش این اعتماد صورت گیرد ضربه به منافع و انسجام ملی زده است.

 


سلیمی: طرح جدید مجلس برای عملیاتی‌تر شدن نظارت‌های هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره مطالبه مخاطبان فارس گفت: طرح نمایندگان برای تقویت جایگاه هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در کمیسیون آئین‌نامه مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: این طرح هم اکنون در کارگروه ویژه‌ای در حال بررسی و ویراستاری نهایی آن است تا پس از ویرایش نهایی برای بررسی به صحن مجلس ارائه شود.

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس بدون اشاره به جزئیات این طرح اظهار داشت: طرح جدید درباره هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان جایگاه این هیأت را تقویت و نظارت آن را جدی‌تر و عملیاتی‌تر می‌کند.


گفتنی است که در آبان ماه سال 1400 مجلس شورای اسلامی بررسی کلیات طرح اصلاح و الحاق موادی به «قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان» را در دستور کار قرار داد و در نهایت نمایندگان با ۹۹ رأی موافق، ۱۲۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس به طرح اصلاح این قانون رای ندادند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1265087

مهمترین اخبار ایران و جهان: