نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 16:54

سیستان و بلوچستان محور و الگوی وحدت برای جهان اسلام است

زاهدان- نماینده مردم ملایر از استان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سیستان و بلوچستان و زاهدان محور و الگوی وحدت برای جهان اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام احد آزادی خواه در مراسم محوری بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد که پیش از ظهر امروز در محل حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، افزود: قرآن کریم، وحی الهی بوده و تمام سرنخ‌های موفقیت در حوزه‌های مختلف این کتاب الهی نهفته است.

وی ادامه داد: ۵۰ سال رژیم پهلوی در این کشور حکومت کرد و آمریکا و انگلیس هرکدام به واسطه این رژیم، به دنبال اهداف خود بودند و در این بین ایران و ایرانی مهم نبود و دیده نمی‌شد، آنها از ثروت و نفت و سایر سرمایه‌های ایران استفاده و به غارت بردند.

وی خاطر نشان کرد: مسلمین، محرومین و مظلومین این کشور جایگاهی نداشتند تا آنکه امام خمینی (ره) پا به میدان گذاشت.

وی اظهار کرد: وحدت امروز در جمهوری اسلامی عینی و واقعی بوده و دنیا باید از این وحدت و اخوت، درس بگیرند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: سیستان و بلوچستان و زاهدان محور و الگوی وحدت برای جهان اسلام هستند و این موضوع یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران، امروز کشوری دارای اقتدار است.

وی گفت: ریشه ولایت فقیه در آیات قرآنی ما غیرقابل انکار است، عدالت‌خواهی، استکبارستیزی و مردم‌خواهی از ویژگی‌های این حکومت بود، در زمان پهلوی در کشور یک پزشک نداشتیم و باید از هند، بنگلادش و پاکستان پزشکان را به کشور می‌آوردیم اما امروز در کشور پیچیده‌ترین عمل‌های کبد، پانکراس و غیره توسط فکرهای پویای جوانان ما انجام می‌شود و این موضوع، از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: تفکری آمده تا القای ناامیدی بین جوانان کند و آینده مبهمی از کشور به ما بدهد اما دست ملت ایران پر است، کارهای بزرگی انجام شده و موفقیت‌هایی که امام راحل (ره) و شهدا و ایثارگران آغاز کردند، فراموش نمی‌شود.

وی تاکید کرد: محرومیت و تورم در کشور باید کنترل شود، مردم در عذاب هستند، ملتی که این موفقیت‌ها، پیشرفت‌ها و کارهای بزرگ را انجام دادند، به لطف خدا کارهای نکرده را هم سپری خواهند کرد.

آزادی خواه گفت: امام راحل (ره) با پشتوانه مردمی حرکت خود را علیه رژیم پهلوی آغاز کرد، هرکس به حرف امام گوش کرد موفق شد و هرکه خلاف آن عمل کرد، آسیب دید.

وی افزود: سلاح امام سلاح پیغمبر (ص) است، شخصیت امام از جنس مردم بود و همیشه می‌فرمود انقلاب ما، انقلاب مستضعفین و محرومین است، حرص و ولع داشت که گشایش در کارها رخ دهد، امام با مؤمن رئوف، رحیم، دوست و مهربان بود و استکبارستیزی، تلاش برای روحیه وحدت، ویژگی منحصر به فرد ایشان بود.

وی اظهار کرد: استکبارستیزی، فسادستیزی، توجه به محرومین و مستضعفین و غیره از جمله اهداف مهم انقلاب اسلامی ایران است که سبب ماندگاری آن شده است.

وی ادامه داد: توجه به محرومین از دیگر ویژگی‌های امام خمینی (ره) است، ایشان انقلاب اسلامی ایران را انقلاب محرومین و مستضعفین می‌دانست و بیشترین توجه را به این امر داشت.

شایان ذکر است مرثیه و روضه خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1259343

مهمترین اخبار ایران و جهان: