نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 18:29

۱۳ امامزاده در آذربایجان غربی میزبان عزاداران حسینی هستند

ارومیه - معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: بارگاه ۱۳ امامزاده در این استان میزبان عزاداران در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله رستملو در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: امامزادگان سید بهلول و شیخ نوایی خوی، امامزاده غریب حسن، محمد و ابراهیم و سراج الدین ارومیه و تکیه حضرت عباس از جمله امامزاده‌ها و بقعه‌هایی هستند که میزبان عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی هستند.

وی اظهار کرد: بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی از جمله برنامه‌هایی است که در طول ماه محرم در امامزادگان برگزار شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه بقعه متبرکه امامزاده سراج الدین ارومیه در ایام محرم هر شب شاهد برگزاری عزاداری حسینی است، اضافه کرد: از سوی موقوفاتی که قید مکان ندارند، یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جهت پخت غذا برای ۲۷ هیأت در ارومیه و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای ۲۶ هیأت در شهرستان خوی مساعدت شده است.

حجت الاسلام رستملو یادآور شد: مرکز افق امام علی (ع) در ارومیه از اول محرم تا امروز روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ پرس غذا، پخت و پز کرده و در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امام (ره)، بهزیستی و خانواده‌های زندانیان توزیع کرده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مجموعاً موقوفات متصرفه و غیر متصرفه در طول ایام محرم ۵۷ هزار پرس غذای گرم اطعام داده‌اند و این روند تا تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه دارد و ۱۴ هزار غذای گرم نیز در تاسوعا و عاشورای حسینی تهیه و توزیع خواهد شد.

وی افزود: همچنین ۱۶ مبلغ از قم به امامزاده‌های مناطق مختلف این استان اعزام شده و در حال فعالیت هستند؛ همچنین پنج مبلّغ بومی نیز علاوه بر این تعداد به امامزاده‌ها برای تبلیغ اعزام شده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1409943

مهمترین اخبار ایران و جهان: