نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 23:02

۸ هزار تن نهاده دامی به دامداران خراسان شمالی واگذار می‌شود

بجنورد- رییس جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: وی بیان کرد: ۸ هزار تن نهاده دامی با قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان با سر رسید ۴ ماهه به دامداران استان واگذار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدزاده عصر سه شنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری مهر خراسان شمالی اظهار داشت: خبرگزاری مهر با صداقت، با پشتکار و منصف است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: این خبرگزاری نقاط قوت و ضعف مجموعه را در کنار یکدیگر می بیند و این موضوع باعث پیشرفت استان می‌شود.

وی به سفر هیأت دولت به خراسان شمالی اشاره داشت و افزود: ابتدا بودجه این حوزه ۹۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که با پیگیری‌های متعدد این عدد را به ۲ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

محمدزاده گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به وزارت جهاد کشاورزی و مابقی مربوط به عشایری و منابع طبیعی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: اعتبارات تملک استانی ۱۳۰ میلیارد تومان بود که ۹۴ میلیارد تومان آن تخصیص یافته و این در حالی است که تخصیص سال قبل ۴۲ میلیارد تومان بود.

وی افزود: ۱۴۴ میلیارد تومان نیز در سال مالی ۱۴۰۱ اعتبارات ملی بود که نسبت به سال قبل حدود ۳ برابر شده است.

محمدزاده گفت: در شهرستان بجنورد ۲۸ مسیر کانال انتقال آب به طول حدود ۳۰ کیلومتر در جریان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تصریح کرد: در حوزه احیا قنوات ۲۱ میلیارد تومان ابلاغ شده است؛ در حوزه آبیاری تحت فشار نیز ۳۵ میلیارد تومان جذب شده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مجوز صادرات اسب در استان صادر می‌شود که پیش تر در مرکز کشور صادر می‌شد.

محمدزاده گفت: ۲۵ میلیارد تومان برای شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه کشاورزی فعالیت کنند، مصوب شده است.

وی بیان کرد: برای کمک به دامداران، ۸ هزار تن نهاده دامی با قیمت ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان با سر رسید ۴ ماهه در نظر گرفته شده است که کمک خوبی برای دامداران خواهد بود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دام سبک در استان داریم که این عدد پیش تر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دام بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432943

مهمترین اخبار ایران و جهان: