نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 21:49

الزام مراکز خدماتی به داشتن دستگاه‌های پیش‌تصفیه و چربی‌گیر

خرم‌آباد - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از الزام مراکز خدماتی به داشتن دستگاه‌های پیش‌تصفیه و چربی‌گیر استاندارد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر اکبریان امروز پنج‌شنبه در حاشیه جلسه شورای معاونین شرکت آب و فاضلاب لرستان از الزام تمامی مراکز خدماتی، تولیدی و تجاری که در داخل شهرهای استان فعالیت می‌کنند به داشتن دستگاه‌های پیش‌تصفیه و چربی‌گیر استاندارد خبر داد.

وی عنوان کرد: یکی از خدمات شرکت آبفا مباحث مربوط به دفع اصولی و بهداشتی و در نهایت تصفیه فاضلاب شهری است و به همین خاطر شرکت‌های آبفا در بحث رعایت استانداردهای مربوط به مراحل مختلف شامل نصب، اجرای شبکه و جمع‌آوری فاضلاب را به‌دقت زیر نظر دارند تا کیفیت خدمات به مردم در سطح قابل‌قبولی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، ادامه داد: متأسفانه یکی از مشکلات و ایجاد خسارت به شبکه‌های فاضلاب در سطح شهرهای استان، نداشتن دستگاه‌های پیش‌تصفیه و سیستم چربی‌گیر استاندارد در مراکز خدماتی، تولیدی و تجاری مانند رستوران‌ها، بیمارستان‌ها و کارگاه‌های شیرینی‌پزی است که به علت رعایت‌نکردن منجر به تشکیل توده‌های سنگ فاضلاب در شبکه شده که موجب مسدودشدن شبکه فاضلاب و گاهی خسارت بالای یک میلیارد تومان به شرکت آبفا برای رفع انسداد و پاک‌سازی شبکه می‌شود.

اکبریان، عنوان کرد: معاونت توسعه و بهره‌برداری فاضلاب و همچنین معاونت مشترکین ملزم هستند تمامی این مراکز و کارگاه‌ها را به‌صورت میدانی و فنی بازدید و در صورت رعایت‌نکردن، ضمن تأکید بر اجرای رویه‌های استاندارد دستگاه‌های پیش‌تصفیه، افراد خاطی را جریمه و برخورد قانونی به عمل آید.

وی گفت: تعداد ۲۹۰ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424943

مهمترین اخبار ایران و جهان: