نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 14:32

ناهیان از منکر حمایت شوند/ امر به معروف محدود به حجاب نشود

شاهرود- امام جمعه شاهرود بابیان اینکه بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر خسارت زا است، گفت: ناهیان از منکر حمایت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر آینده در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مصلای مدرسه قلعه این شهر ضمن بیان اینکه در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم اما این مسئله چندان جدی گرفته نشده است، ابراز داشت: انجام منکر بدون غصه خوردن و عدم احساس پشیمانی از جمله مواردی که گریبانگیر جامعه شده و باید به آن توجه شود.

وی ضمن بیان اینکه حمایت از ناهی باید در جامعه صورت گیرد، افزود: دادگستری باید به موارد ضرب و شتم ناهیان معروف رسیدگی کند و ضوابط و قوانین باید به دقت رعایت و در این موارد نباید تعلل کرد.

امام جمعه شاهرود ضمن بیان اینکه فقط به موضوع حجاب مربوط نمی‌شود و موارد بسیاری را در بردارد، ابراز داشت: سنت‌ها و آداب‌های خوب مصداق معروف‌ها است که باید این موارد تبلیغ و ترویج شود.

امینی ضمن بیان اینکه گاهی خودمان تکلیفمان را در قبال امر به معروف و نهی از منکر انجام نمی‌دهیم، تصریح کرد: در توضیح این جمله باید بدانیم که بی تفاوتی خسارت می‌آورد و مستلزم پرداخت هزینه است لذا انجام تکالیف در قبال امر به معروف و نهی از منکر امری لازم خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه قرآن سوزی مصداق تحریم محرم بود، افزود: این نقشه دقیقاً برنامه‌ریزی غربی‌ها و معادلات دشمن است اما خوشبختانه ملت حسینی بر خلاف میل دشمن عمل کردند.

امام جمعه شاهرود اضافه کرد: با هوشیاری همین ملت، مردم سیاه پوشیدند و محرم بسیار خوبی به لحاظ جمعیت دیده شد و آئین‌های بسیار خوبی در گوشه کنار ایران و استان به انجام رسید لذت قدردان و شاکر همین مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تبریک بابت روز خبرنگار، لزوم پاسداشت و بزرگداشت شهید خبرنگار شهید صارمی، اربعین به عنوان حرکت ارزشمند، جهانی شدن عاشورا، مسئله غرب و نفوذ در کشور، شهادت امام زین العابدین (ع) از جمله موارد مهمی بود که تریبون این هفته نماز جمعه شاهرود مطرح شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425443

مهمترین اخبار ایران و جهان: